پاسخی به شیعه آنلاین: «سوراخ دعا را گم کرده اید»

16 ژوئیه

ختم بخاریبه گزارش تارنمای ناجی کرد، سایت معلوم الحال شیعه آنلاین که هم چون اسلاف خویش در فرافکنی و البته دروغ کارنامه ای درخشان از خود به جای گذاشته است این بار چاشنی وقاحت را نیز بدان ها اضافه کرد تا معجونی بی نظیر از تمام بی شرمی ها بسازد و آن را به خورد پیروانش دهد.
اخیرا این سایت تندروی شیعه در گزارشی که بر روی خروجی خویش قرار داده است وقیحانه از به فراموشی سپرده شدن دیگر کتب صحاح سته و مطرح شدن هرچه بیش تر کتاب «صحیح بخاری» توسط اهل سنت انتقاد کرده و این سوال را مطرح می کند که «چرا دیگر «صحاح سته» مورد بی توجهی برخی مراکز معلوم الحال زاهدان قرار می گیرند؟!»

پاسخ آن که اولا این موضوع به شما هیچ گونه ارتباطی ندارد و این ماجرای شما بیش تر به دوستی » خاله خرسه» شباهت دارد تا دلسوزی.
ثانیا اصولا مطرح کردن این سوال اشتباه محض و بر اساس اطلاعات و پیش فرض های نادرست و مغرضانه است چون هیچ نهاد، حرکت، مرکز، حوزه، مدرسه، عالم و …. اهل سنت به هیچ وجه «سعی در به فراموشی سپردن دیگر کتب حدیثی اهل سنت» ندارند و این مطلب از اساس کذب و توهم است. ثالثا بدیهی است که کتاب صحیح شریف بخاری نسبت به سایر کتب صحاح از اعتبار و سند محکم تری برخوردار است و  اهل سنت با توجه به اعتبار اسناد و رجال صحیح بخاری به سبب مجاهدت های امام بخاری (رحمه الله علیه) توجه، اهتمام و اعتماد بیش تری بدان داشته باشند کما این که بسیاری از علمای شیعه اهتمام و توجه خاص خویش را بر روی کتاب اصول کافی مبذول داشته اند که البته از دیدگاه اهل سنت و جماعت کتاب اصول کافی به سبب شاذ بودن پاره ای از روایات آن و هم چنین عدم وجود عدالت نقل حدیث از طرف راویان احادیث و ثقه نبودنشان، اکثر احادیث آن را غیر قابل اعتماد می دانند به هر حال غرض آن است که علمای شیعه هم اهتمام و توجه بیش تری به کتاب اصول کافی دارند و سوال در این جا مطرح می شود که آیا آن ها هم قصد در به فراموشی سپردن سایر کتب اربعه شیعه دارند؟
حضرات ظاهرا  » سوراخ دعا » را گم کرده اند و هدف آن ها دلسوزی برای کتب اهل سنت نیست بلکه انتقاد از وجود همایش عظیم فارغ التحصیلی طلاب دارالعولم زاهدان موسوم به «ختم بخاری» در زاهدان است کما این که در ادامه ی گزارش خود می افزاید : «آیا واقعا جای سوال نیست وقتی که بانیان این مراسم، برگزاری مراسم بزرگداشت رسول مکرم اسلام (ص) را بدعت و موضوعی شرک آمیز می‌دانند، چگونه برگزاری مراسم گرامیداشت «بخاری» را شرک آمیز نمی‌دانند؟!»
پاسخ این سوال از دو جهت قابل تأمل است. اول این که خام بودن و بی تجربه بودن و البته جهالت نگارنده ی گزارش مذکور را اثبات می کند چرا که مراسم ختم بخاری، مراسمی جهت «بزرگداشت بخاری» نیست بلکه این همایش به بهانه ی فارغ التحصیلی طلاب دارالعلوم زاهدان برگزار می شود و چون طلاب در سال آخر تحصیل خود در حوزه دارالعلوم زاهدان کتاب صحیح بخاری را مطالعه می کنند از این رو این مراسم به ختم بخاری موسوم شده است نه مراسمی برای بزرگداشت صحیح بخاری:
تأمل کنان در خطا و صواب
به از ژاژخوایان حاضر جواب
تعصب و حقد و کینه و البته حسادت کار را به جایی می رساند که شخص یا خود را جهالت می زند و یا این که واقعا جاهل و نادان است.
و دوم این که مراسم مولودی یا بزرگداشت پیامبر اکرم (ص) که همه ساله در سالروز ولادت حضرت رسول (ص) برگزار می شود از دیدگاه اهل سنت ، مراسمی کاملا غیر شرعی و بدعت آمیز می باشد و مقایسه ی آن با مراسم ختم بخاری اساسا قیاسی مع الفارق می باشد چون که نفس این دو مراسم با هم تفاوت دارند یکی برای بزرگداشت میلاد پیامبر است و دیگری برای بزرگداشت فارغ التحصیلی طلابی است که به دنبال علم و دانش رفته و آن را کسب کرده اند.
شیخ اسحاق دبیری (رحمه الله) در کتابی با عنوان «جشن ميلاد رسول الله (ص)» درباره مراسم مولودی یا همان بزرگداشت میلاد رسول الله (ص) می گوید : «ابن كثير در (البداية والنهاية 11/172) مى گويد كه دولت الفاطميه (العبيديه) ـ كه نسبت آنها به عبيدالله بن ميمون القداح يهودي مى رسد و در مصر از سال (375 تا 567 هـ.ق) حكم فرمايي مى كردند ـ جشن هايي را روي كار آوردند كه از جمله آن ها جشن تولد حضرت رسول اكرم (ص) مى باشد.»
هم چنین علمای سلف هم چون المقريزي ، ابن تيميه ، ابن القيم، امام شوكاني ، امام ملا علي قاري ، شيخ محمد بخيت مطيعي  و … نیز این مراسم را بدعت می دانند.
این مراسم اولین بار توسط ملحدان یهودی زاده و منافقان و هم چنین فرقه اسماعیلیه اجرا می شده است که بدیهی است نیت آن ها از این عمل برای کسب رضای پروردگار نبوده است.
البته سخن در این باب بسیار است و خوانندگان و نگارنده گزارش را به مطالعه کتب فقهی در این باره راهنمایی می کنم که از آن جمله می توانند به کتاب شاهکار منهاج السنه اثر امام ابن تیمیه و هم چنین فتاوای ابن تیمیه و … مراجعه کنند.
اما مراسم ختم بخاری، جشنی برای فارغ التحصیلی طلاب می باشد که در طول سالیان متمادی در میان علمای شیعه و سنی رایج بوده است (البته با عناوینی دیگر) و جای اعتراض برای نگارنده گزارش باقی نمی ماند که این مراسم را بدعت بشمارد.

مراسم ختم بخاری  ختم بخاری

در قم و حوزه ی علمیه ی این شهر نیز مراسم فارغ التحصیلی طلاب با عنوان «عمامه گذاری» نیز برگزار می شود.

عمامه گذاری عمامه گذاری

دوستان توجه داشته باشند که دهان این سایت از شیر سوخته است و به سمت ماست «فوت» می کند چون ایشان و البته دولت جمهوری اسلامی از نفس وجود چنین مراسمی وحشت و تنفر دارند که با حسادت آن ها به این مراسم، مسأله دوچندان شده است و آن ها برای فرار به جلو و پوشاندن حقد و کینه و حسادت خود دست به حشیش های گوناگونی چون بیان شبهاتی در مورد بدعت بودن یا نبودن مراسم ختم بخاری می زنند غافل از آن که این حشیش ها جز رسوایی آن ها چیزی به همراه ندارد:
الغریق یتشبث بکل حشیش
این سایت در ادامه می افزاید : «اهل فن و علمای معتدل و غیر افراطی باید درباره این مراسم به چشم تحقیقی بنگرند و با توجه به بدعت بودن آن درباره مقاصد برگزاری این مراسم بیشتر تحلیل و بررسی کنند.» پیش از این گفتیم که این سایت اصولا از طرح مراسم ختم بخاری تنها اسم ظاهری آن را ملاک قرار داده است و جاهلانه و بدون تحقیق و تفحص توهم کرده است که این مراسم به مناسبت بزرگداشت کتاب صحیح بخاری برگزار می شود و برپایه ی این استدلال نادرست با آسمان و ریسمان کردن بالاخره به این نتیجه می رسد که مراسم ختم بخاری «بدعت است»
از کرامات شیخ ما این است
شیره را خورد و گفت شیرین است
اما این سخن که علمای معتدل باید در مورد بدعت بودن یا نبودن این مراسم به چشم تحقیق بنگرند هم بسیار مضحک و خنده دار است. علمای اهل سنت ایران و سایر کشورها اکثرا خود در این مراسم شرکت می کنند و همگی علمای اهل سنت به اتفاق حضور در این مراسم را توصیه می کنند و جز عده ی اندکی که به سبب مشکلات شخصی توانایی حضور ندارند همگی در این مراسم شرکت می کنند.
جالب آن که از علمای شیعه هم در مراسم ختم بخاری شرکت می کنند و اگر این مراسم بدعت است شایسته است حضرات اول به علمای خویش تذکر بدهند. هرچند پیشتر گفتیم که بدعت دانستن این مراسم باطل و توهم است

ختم بخاری

هرچند در مراسم ختم بخاری امسال چشم آقایان روشن شد و دلشان خنگ گشت که علما و مردم اهل سنت ایران توسط اداره اطلاعات شهرستان های مختلف از حضور در این مراسم منع شدند و به قول معروف «حسابی خوش به حالتان شد» و آقایان به آرزویشان رسیدند اما با چاشنی زور و البته میوه ی تفرقه و کینه. لازم به ذکر است که با توجه به این تحدید ها و تهدیدهای مکرر از سوی نهادهای امنیتی، باز هم مراسم ختم بخاری امسال (سال ۸۹) با حضور بسیار گسترده و چشمگیر مردم مومن اهل سنت برگزار شد و تصاویر زیر خود گواهی بر این ادعاست و برای همین است که آقایان این قدر جوش زده و از خشم و حسادت بر خود می پیچند.

ختم بخاری 89

 

ختم بخاری

 

ختم بخاری

به هر حال باید به این حضرات گفت که وقتی که قریب به اتفاق علمای اهل سنت ایران و حتی سایر کشورها در این مراسم شرکت می کنند چگونه ندانستند که این مراسم بدعت است و شما از جیب مبارک و از پرتو کمالات و کراماتتان فهمیدید که این مراسم بدعت است؟
واقعا وقاحت و بی شرمی هم دارای حدودی است.
و اما نذر و نذورات برای مراسم ختم بخاری که نگارنده بدان پرداخته است. باید گفت که اساسا بر اساس اعتقادات اهل سنت نذر برای غیر خدا شرک محسوس می شود و نذر برای خدا نیز باید صرف امور شرعی شود. مواردی از نذر و نذور که مورد اعتراض علمای اهل سنت بوده است در دو مورد قابل بحث است . یکی در مورد نذر برای غیر خدا یعنی برای پیامبر، امامان، بزرگان و به عبارت دیگر برای مردگان و … و دیگری صرف کردن این نذر و نذور در جهت غیر شرعی چون مراسم عزاداری ائمه و … است.
در مراسم ختم بخاری، مردم خیّر نذر و نذورات خود را با نیت رضایت پروردگار ( و نه برای پیامبر و امامان و … ) در جهت صرف در مراسم ختم بخاری به مجریان این مراسم تقدیم می کنند تا موجباتی برای آگاهی بخشی و هم چنین اتفاق و آشنایی مردم اهل سنت ایران فراهم گردد. حتی در سال گذشته (تا آن جا که بنده اطلاع دارم) عده ی زیادی از کسانی که مجری برگزاری این مراسم بوده اند دو روز روزه گرفته اند برای آن که این مراسم به خوبی پایان پذیرد و در حقیقت دو روز روزه نذر کرده اند برای برگزاری صحیح و سالم این مرام.
این مسئله یعنی پرداخت نذر و نذورات به نیت قرب الی الله و برای برگزاری مراسم ختم بخاری را نیز از کاک حسن امینی(حفظه الله)، حاکم شرع مردمی کردستان جویا شدم و ایشان بیان کردند که این مورد هیچ گونه اشکال شرعی ندارد.
پس این قیاس های خنده دار که حضرات در مورد مراسم ختم بخاری می بافند کاملا باطل و نا به جاست و در واقع در پی بهانه تراشی و سفسطه بافی برای لغو آن می باشند چه آن که در قانون اساسی جمهوری اسلامی برپایی هرگونه گردهمائی آزاد است اما زهی حقد و کینه و حسادت که تحمل برپایی چنین مراسم هایی را که به گفته مولانا عبدالحمید(حفظه الله) تنها یک مراسم مذهبی است نه سیاسی را هم ندارند.
عاقلان قوم را اشارتی کافی است…

پاسخی بگذارید

در پایین مشخصات خود را پر کنید یا برای ورود روی شمایل‌ها کلیک نمایید:

نشان‌وارهٔ وردپرس.کام

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری WordPress.com خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

تصویر توییتر

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Twitter خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس فیسبوک

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Facebook خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس گوگل+

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Google+ خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

درحال اتصال به %s

%d وب‌نوشت‌نویس این را دوست دارند: