عقاید کلامی امام شافعی (رحمه الله)

14 سپتامبر

عقايى كلامي امام شافعي چند سایت(به اصطلاح) سلفي  که به واقع هیچ نسبتی با سلف صالح و اهل سنت و جماعت ندارند شبهه ای ایجاد کرده اند مبنی بر این که امام شافعی به شدت با علم کلام مخالف بوده و آن را مذموم پنداشته است و صد البته در این رابطه مستنداتی نیز ارائه کرده اند اما غافل از این که در تفسیر و تعبیر آن ها به خطا رفته و دچار اشتباهی مهلک شده اند که در ادامه بررسی خواهد شد و نه تنها خود را به وادی گمراهی کشانده اند بلکه دیده می شود که دیگران را نیز به وادی ضلالت کشانده اند و جالب این جاست که تنها حق مطلق را خود تصور کرده و برای دیگران هیچ امتیازی قائل نیستند . نکته ی جالب تر در این گونه سایت ها این است که با وجود مطالب بسیار زیاد ( ورای تفرقه اندازی و فتنه انگیزی اظهر من الشمس شان ) از مطالب بزرگان اهل سنت استفاده می کنند که صد البته با تفسیر به رای های غلط و اشتباه آمیخته است .

نکته دیگری که در این سایت ها نظر هر بازدیدکننده ای را به خود جلب می کند عدم فیلتر شدن این سایت ها است . نیک می دانیم که سایت های اهل سنت که حتی مطالب خلاف وحدت و خلاف شرع در آنان وجود نداشته باشد ( یا بسیار انگشت شمار باشد ، البته منظور از مطالب خلاف وحدت و خلاف شرع آن دسته از مطالبی است که به زعم مسئولین فیلترینگ ، خلاف وحدت و … تشخیص داده می شود چون اکثر سایت های اهل سنت با سابقه و معتبر از این اتهامات بری هستند ) تنها به جرم اهل سنت بودن مرتبا فیلتر می شوند اما این گونه سایت ها نه تنها فیلتر نمی شوند  بلکه تبلیغات گسترده ای را هم به راه انداخته اند و به نظر می رسد بودجه ی هنگفتی صرف به راه انداختن این گونه سایت ها می شود . علی ای حال اگر از مبحث اصلی خود خارج نشویم باید بگوییم که به خلاف زعم این سایت ها ، امام شافعی (رحمه الله) دارای عقاید کلامی بسیار زیادی بوده اند که بسیار شبیه به نظرات امام اشعری (رحمه الله) می باشد که در ادامه شباهت آن را نیز بررسی خواهیم کرد .

اما این سایت ها بسیار ناشیانه و سخیفانه ، مکتب اشاعره را نیز مورد تاخت و تاز خود قرار داده و جسورانه آن را از اهل سنت نمی دانند و عدم ترس از الله تعالی آن ها را به تحریف و تغییر و حتی ورای آن هم کشانده است . ( از جمله تحریفات آن ها در رابطه با استدلالات کاک احمد در رابطه با احادیث است . در این گونه سایت ها چنین می خوانیم : «(توسط حرکت کاک احمد) حدیث نفی می شود » که لازم است به این دانشمندان عرض شود که کسی که منکر احادیث شود بدون هیچ شکی کافر است (به شهادت قرآن و بنا به اجماع تمام علمای سلف و عصر حاضر) و لیکن قانونمند کردن پذیرش احادیث توسط کاک احمد (رحمه الله) چگونه مستوجب تکفیر است ؟آیا در این قانون حدیثی نفی شده است؟ آیا احادیث مترود شده اند؟ اگر این قانونمند کردن پذیرش احادیث نفی حدیث شمرده می شود این عقیده ی گمراه شماست ولیکن از دیدگاه علمای سلف هیچ گاه چنین نیست . چنان گستاخ شده اید که از خدای بزرگ نمی ترسید و بی واهمه تهمت می زنید؟ و پناه بر خدا از این گمراهی آشکار.  بحث در این رابطه بسیار زیاد است که ان شا الله در پست های بعدی بدان اشاره خواهیم کرد ).

 در قسمتی از مطالب این سایت ها چنین می خوانیم : « اهل سنت اشعری نیستند چون اشعری همچون باقی فرق دیگر یک فرقه کلامی است اما نزدیکترین فرقه به اهل سنت می باشد و اهل کلام مورد نکوهش و سرزنش رهبران و بزرگان اهل سنت واقع شده اند » لذا برای تنویر افکار مسلمانان از این گمراهی آشکار و یاوه گویی بی سر وته لازم دیدیم تا مطالبی را در رد گفتار و سخنان این گونه سایت ها ( که به زعم خود داخل در مکتب اهل سنت قرار دارند !) در تارنمای ناجی کرد قرار دهیم . این مطلب جوابیه نیست ( چون آن ها را لایق آن نمی دانیم که برایشان جوابیه صادر کنیم) و صرفا یک مطلب علمی همراه با ادله و شواهد و قراین و مستندات مستدل و تاریخی است . در ضمن این مطلب توسط تارنمای ناجی کرد تهیه و تایپ شده است و تمام مسئولیت آن بر عهده ی تارنما می باشد نه بر عهده ی کس دیگر . ( قابل توجه این گونه سایت ها که خیلی دوست دارند نامه ها و مطالب دیگران را به یک حرکت نسبت دهند ). در این پست می خوانیم : « امام شافعی در چه شرایطی علم کلام را منفور می داند؟ » ، « دلایل حضور امام شافعی در مباحث کلامی » ، «اطلاع کامل امام شافعی از علم کلام  » ، « موارد استعمال علم کلام از دیدگاه امام شافعی » ، « عقاید کلامی امام شافعی » ، « یکی از دلایل وجود خدا در نظر امام شافعی » ، « دلیل یگانگی خدا در نظر امام شافعی » ، « دلیل نبوت پیامبر (ص) از دیدگاه امام شافعی » ، « نظر متعادل امام شافعی در مساله جبر و اختیار » ، « نظر امام شافعی درباره ی کلام خدا » ، « نظر امام شافعی درباره ی رویت خدا در بهشت » ، « نظر امام شافعی درباره ی ایمان » ، « نظر امام شافعی درباره ی امامت » ، « نظر امام شافعی درباره برخی امور نامرئی » ، اعتقاد امام شافعی درباره ی مسایلی مربوط به برزخ و وصول ثواب به اموات » .

ادامه مطلب را مطالعه کنید …

هرچه می خواهد دل تنگت بگو

Advertisements

بدون پاسخ to “عقاید کلامی امام شافعی (رحمه الله)”

  1. سحر سپتامبر 14, 2008 در 9:45 ب.ظ. #

    سلام
    امیدوارم موفق باشید
    باز هم مزاحم همیشگی دوستان بلاگر…
    همه اش هم فقط به خاطر بچه هاست
    باور کنید…
    آدرس را در قسمت سایت درج کردم
    پیشنهاد میکنم به بخش آموزش هم سر بزنید همچنین زنگ تفریح
    سیستم نوینی طرح ریزی کردیم
    و باز هم ممنون
    موفق باشید…
    سحر

  2. مرد غم سپتامبر 14, 2008 در 10:49 ب.ظ. #

    _###*_______*###
    ___________.*#####__سلام___#####*.
    __________*######_دوست عزيز_######*
    ________*#######____________#######*
    _______*########.__________.########*
    ______*#########.__________.#########*
    ______*######@###*_______*###@######*
    _____*#########*###____###*#########*
    ____*##########*__*####*__*##########*
    __*###########_____*_*______###########*
    _############___وبلاگم رو ____############
    *##*#########_____آپ کردم____#########*##*
    *_____########_خوشحال مي شم########
    _______#######_يک_سر_به_____#######
    ________*######__وبلاگم بزني__######*
    _________*#####*__________*#####*
    ___________*####*موفق باشي####*
    _____________*####______####*
    _______________*##*____*##*
    _________________*##__# #*
    __________________*####*
    _________________.######.
    _______________.#########*
    ____ _________.###########*
    _____________.####*__*######

    بي تو مهتاب شبي باز ازآن کوچه گذشتم همه تن چشم شدم خيره به دنبال تو گشت
    شوق ديدار تو لبريز شد از جام وجودم شدم آن عاشق ديوانه که بودم
    در نهانخانه جانم گل روي تودرخشيد باغ صد خاطره پيچيدعطر صد خاطره پيچيد

    يه صلوات براي سلامتي خودت بفرست و سري به ما بزن

    اگرمي خواي تبادل لينک کنيم اين وبلاگ حقير سرا پا گناه را با عنوان ** پخش زنده و مستقيم مکان هاي زيارتي، راديو و تلويزيون هاي اينترنتي ايران و زيارت اولين قبله مسلمانان لينک کنيد و با ادرس اينترنتي پايين صفحه

    http://aho-dam.blogfa.com/

    متشکرم موفق باشي

  3. محمد سپتامبر 15, 2008 در 12:38 ق.ظ. #

    دوست عزیزسلام

    بااین عنوان به روزم

    طلسم شده

    و آرام روی به مردن می نهی

    دوست عزیزسعی کن حرفهای خودرابزنی

    اماسعی کن کسی برعلیه توبه حالت جبهه گیری به سخنانت گوش ندهد

    سعی کن ….

    سعی کن….

    موفق باشی

  4. شیعه کوچولو سپتامبر 15, 2008 در 8:53 ق.ظ. #

    شعرهای شافعی در وصف امام علی علیه السلام . چیزی نیست جز به نظم کشیدن برخی از احادیث نبوی که با سخنان امام هم قرین شده است !

    رسول الله ( صلى الله علیه و آله و سلم ) ::
    إذا جمع الله الأولین و الآخرین یوم القیامه و نصب الصراط على جسر جهنم ما جازها أحد حتى كانت معه براءه بولایه علی بن أبی طالب :: الریاض النضره للطبری

    الامام علي بن ابي طالب عليه السلام ::
    یا حار همدان من یمت یرنی – من مومن او منافق قبلا

    علی حبه جنه :: امام الناس و الجنه @
    وصی المصطفی حقا :: قسیم النار والجنه @
    محمد بن ادریس الشافعی

  5. شیعه کوچولو سپتامبر 15, 2008 در 8:56 ق.ظ. #

    رسول الله ( صلی الله علیه و آله و سلم ) : إنی تارك فیكم الثقلین . أحدهما أكبر من الآخر , كتاب الله و عترتی, فانظروا كیف تخلفونی فیهما فانهما لن یفترقا حتى یردا علی الحوض >>
    1 ـ صحیح مسلم 2 / 238 . ++
    2 ـ مسند أحمد 5 / 181 ، 3 / 26 . ++
    3 ـ صحیح الترمذی 2 / 220 . ++
    4 ـ الطبقات الكبرى 1 / 194 . ++
    5 ـ المعجم الصغیر 1 / 131 . ++
    6 ـ سنن الدارمی 2 / 431 . ++
    7 ـ كنز العمال 15 / 122 . ++
    8 ـ المستدرك على الصحیحین 3 / 109 .

    ولمّا رأیت الناس قد ذهبت بهــم – مذاهبهم فی أبحر الغی والجهل @
    ركبت على اسم الله فی سفن النجا – وهم اهل بیت المصطفی خاتم الرسل @
    وأمسكت حبل الله وهو ولاؤهــم – كما قد أمرنـــا بالتمسك بالحبل @
    إذا افترقت فی الدین سبعون فرقه – ونیفا على ما جاء فی واضح النقل @
    ولم یك ناج منهــــم غیر فرقه – فقل لی بها یا ذا الرجاحه والعقل @
    أفی الفرقه الهلاك آل محمـــد – أم الفرقه اللاتی نجت منهم قل لی @
    فإن قلت فی الناجین فالقول واحد – وإن قلت فی الهلاك حفت عن العدل @
    إذا كان مولـى القوم منهم فإننی – رضیت بهم لا زال فی ظلهم ظلی @
    رضیت علیا لی إماما ونسله – وأنت من الباقین فی أوسع الحل @
    محمد بن ادریس الشافعی

  6. شیعه کوچولو : مشکلات ژنتیکی نواصب ! سپتامبر 15, 2008 در 9:02 ق.ظ. #

    ابن حجرالمكی » صواعق المحرقه : «رسول الله ، صلی الله علیه و آله و سلم :: من لم یعرف حق عترتی من الانصار و العرب ، فهو لاحدی ثلاث ، اما منافق واما ولد زانیه واما امرؤ حملت به امه فی غیر طهر .

    اذا فی مجلس ذكروا علیـا – وسبطیـه وفاطمـه الزكیه +
    فاجری یعضهم ذكری سواه – فایقن انــه سقلقلیه +
    اذا ذكروا علیـا او بنیــه – تشاغل بالروایات العلیه +
    یقال تجاوزو یا قوم هــذا -فهذا من حدیث الرافضیه +
    برئت الی المهیمن من اناس – یرون الرفض حب الفاطمیه +
    علی آل الرسول صلوه ربی – ولعنته لتلك الجاهلیـــه +
    محمد بن ادریس الشافعی

  7. انصاف سپتامبر 15, 2008 در 12:17 ب.ظ. #

    آقای ناجی کرد شما را به خدا لحظه ای از تقلید اهالی مکتب خارج شوید و انصاف

    پیشه کنید.نوشته های کتاب اسما’ و صفات در مورد ابوالحسن اشعری نوشته مفتی

    اعظم عربستان شیخ ابن باز غفر الله له بود که شما آگاهانه چاک دهانتان را به

    رویش گشودید و تکفیر و گمراهشان می خوانید. سخنان امام شافعی در مورد کلام

    و فلسفه در تاریخ با سند صحیح موجود است.در ضمن آیا کلام مفتی زاده در مورد

    دوری از سنت و بیشتر چسبیدن به قرآن را به نشنیده اید؟ همان اعتقادی که به یاد

    ندارد از چه کسی آموخته؟آیا او نمی گفت تا تسلط کامل بر قرآن نباید دنبال حدیث

    رفت.من نمی گویم او صد در صد منکر سنت بود اما مفتی زاده فوق العاده شبیه

    منکران سنت است.در ضمن گفتید منکر سنت کافر است است خوب نظر شما در

    مورد خانم امه الله چیست که جدیدا می گوید سنت را قبول ندارم؟

    خیلی سعی کردم وسیله ای گردم تا الله تعالی شما را چاه ارتداد و ضلالت مفتی

    زاده خارج کند اما افسوس که انصاف ندارید.افسوس که حق ناپذیرید.افسوس که

    متعصبید و افسوس که بر قلبتان مهر زده شده.متاسفم برایت کاری از دستم بر

    نیامد .اهل علم هم که نیستید تا با شما مناظره کنم.بار دیگر برای همیشه شما را

    از ادد لیستم خارج نمودم.

  8. نوگرا سپتامبر 15, 2008 در 7:26 ب.ظ. #

    با سلام
    ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات شما عزیزان.
    دستتون درد نکند مطلب مفید و به جایی بود .براستی باید همه هوشیار باشیم موفق باشید.

  9. محمد سپتامبر 15, 2008 در 9:30 ب.ظ. #

    دوست عزیزسلام

    باوجوداینکه مطلب قویی دراین ارتباط بود

    امابه نظرمن آن بزرگان هرکه وهرچه بودندوهرچه فراچنگ آوردندسرخودرفتندوهرچه بدست آوردندبرای خودبودوماهم بایدبه فکرخودباشیم (اشاره به آیه قرآن)

    به نظرمن بیشترازاینکه به اشخاص پرداخته شودبایدماحول افکارنگرشهابیان کنیم که متاسفانه چه شماوچه دیگران ازآن غفلت می کنید

    من نمی دانم چه چیزی وچه کمکی به کسی می کندکه حالاامام شافعی علم کلام می دانسته یانمی دانسته وچه دردی ازماکمک می کند

    خدارحمت کندآن بزرگان را

    خداماراهدایت کند

  10. انصاف سپتامبر 17, 2008 در 12:56 ب.ظ. #

    آقای ناجی کرد در ماه مبارک رمضان بار دیگر تهمت و توهین به علمای حجاز و مدیران

    سایت ایمان را شروع کردی.تقوا پیشه کن و از گمان ناپسند و آنچه بدان علم نداری

    پیروی نکن چرا که ان بعض ظن اثم.کاش درک می کردی به خاطر تهمت هایی که

    بدون علم به ایشان می زنی چه مواخذه ای در پیش داری.

    در ضمن چرا وبلاگ خودت فیلتر نمی شود؟

  11. محمد سپتامبر 18, 2008 در 1:44 ق.ظ. #

    دوست عزیزسلام

    یااین عنوان به روزم

    موسیقی وآواز ازنگاه خدا

    علاوه براین موضوع

    موضوع رقصیدن دراسلام هم بیان شده است

  12. انصاف سپتامبر 18, 2008 در 12:40 ب.ظ. #

    http://mm777.mihanblog.com/More-940.ASPX

    شیخ یوسف قرضاوی مدافع روافض تاکید کرد که روافض معتقد به تحریف قرآن اند

    این در حالی است که وی چندی پیش اعتقاد روافض به تحریف قرآن را تکذیب کرده بود

    از ایشان می خواهیم دست از دمدمی مزاجی برداشته و با قدرت با احزاب و فرق

    انحرافی ای مثل روافض و اخوان المسلمین به مبارزه بر خیزند

  13. امید سپتامبر 18, 2008 در 7:03 ب.ظ. #

    جناب آقای انصاف سلام علیکم دوست عزیز شما بجز دیدگاهی که خود دارید کلیه فرق و دستجات اهل سنت را منحرف میدانید فکر میکنید با این طرز فکر در حال خدمت به دین خدا هستید؟ ما ضمن احترام به نظرات علمای عربستان برخلاف شما اظهار نظرات آنها را عین فرمان خدا و رسول نمیدانیم ( هر چند که شما و امثال شما هم عامداً و عالماً این کار را انجام نمیدهید اما در واقع چنین هستید) که هر چه انها گفتند را حتماً بپذیریم و الا از جانب شما متهم به انحراف و بی سوادی بشویم
    اگر قرار به تبعیت است من تبعیت از امام شافعی را به تبعیت از مرحوم بن باز (رح) و سایرین ترجیح میدهم. و اگر قرار به مباحثه است لطفاً بدون تخریب و تهمت و توهین فقط به اظهار نظرات خود بپردازید و قضاوت را برای خوانندگان بگزارید. خداوند رحمان همه ی دلسوزان و خدمتگزاران واقعی اسلام (از کلیه فرق) را موفق بگرداند .آمین

  14. انصاف سپتامبر 19, 2008 در 1:36 ق.ظ. #

    جناب امید هداه الله .اهل سنت مذهب عمل به قرآن و سنت است و گروه فرقه

    ندارد گرچه درک این مطلب برای شما سخت است.ما فقط امر به تبعیت از قرآن و

    سنت شده ایم و من هرگز نگفتم فتاوای علما واجب الاتباع است و این تهمت

    شماست.فقط متذکر شدم کتابی که در سایت ایمان بود و آقای ناجی کرد چاک

    دهانشان را به سوی آن گشود بر ضلالت و کفر نویسنده ی آن نوشت نوشته علامه

    ابن باز غفر الله له بود.

    نوشته بودید:»»اگر قرار به تبعیت است من تبعیت از امام شافعی را به تبعیت از

    مرحوم بن باز (رح) و سایرین ترجیح میدهم»»

    اهل سنت همانطور که از اسمش پیداست تنها قرآن و سنت را واجب الاتباع می

    داند.البته پیروی از استنباط ها و اجتهادات ائمه اربعه در فروعات فقهی به شرط عدم

    تعصب جایز است و چنانچه مخالفت آنها با قرآن یا حدیث صحیح برایمان ثابت شد جایز

    نیست در آن مورد از ایشان تبعیت کنیم.

    در ضمن تعبیر «»مرحوم»» و «»مغفور»» و «»شاد روان»» از بدعت های روافض است و

    استفاده از آنها برای مردگان جایز نیست.بشر علم غیب نمی داند تنها الله متعال

    عالم الغیب است و هیچ کس نمی تواند بگوید فلان مسلمان را خدا می بخشد یا

    فلان مسلمان را خداوند نخواهد بخشید.

  15. مجاهد سپتامبر 19, 2008 در 9:24 ب.ظ. #

    سلام خسته نباشی
    اگخ افتخار دادی و منو لینگ کردی با نام اهل سنت ایران ( مجاهد) خبرش رو به من بده تا منم تو رو با هر نامی که خواستی لینگ کنم

  16. محمد سپتامبر 20, 2008 در 12:57 ق.ظ. #

    دوست عزیزسلام

    بااین عنوان به روزم

    آزادی ازمنظرحق وحقیقت

    قوی ترین مطلب ونگاه ازمنظرآزادی وشناخت آن
    وموضعگیری اسلام باآن

    خیلی روی تهیه این مقاله زحمت کشیدم امیدوارم توجه ورضایت دوستان رابه خودجلب کندوبتوانندازآن استفاده کنندوپاسخهادریافت شود

  17. تپانچه سپتامبر 20, 2008 در 11:27 ق.ظ. #

    با سلام
    خواهشمندم نظر مبارکتان را در مورد این مطلب به وبلاگم ارسال نمایید.
    در صحيح مسلم يكي از صحاح ششگانه معتبر اهل سنت و سلفيون چنين نقل شده:
    عبد الرحمن بن أبزي مي گويد: مردي نزد عمر آمد و گفت جنب شدم و آب نيافتم (تا غسل كنم) پس عمر گفت:« لا تصلّ » ،عمار در آنجا بود رو كرد به عمر بن الخطاب و گفت: أما تذكر يا أمير المؤمنين! إذ أنا و أنت في سرية ،فأجنبنا فلم نجد ماءا ،فأما أنت فلم تصل و أما أنا فتمعكت في التراب و صليت…به ياد داري در نبردي (سريه اي) من و تو ،هر دو جنب شديم و آبي (براي غسل كردن) نيافتيم ،تو كه نماز نخواندي ولي من تيمم نموده و نماز خواندم … فقال عمر: «اتق الله يا عمار!» عمر گفت: از خدا بترس اي عمار ،عمار گفت: «إن شئت لم أحدث به» اگر تو مي خواهي راجع به اين سخن نمي گويم.(صحيح مسلم/ج1/ص280/ح367/باب التيمم/دار احياء التراث العربي ،بيروت ،تحقيق:محمد فؤاد عبد الباقي)
    همچنين امام نسائي نيز روايت مي كند:
    «كنا عند عمر فأتاه رجل ،فقال:يا اميرالمؤمنين! ربما نمكث الشهر و الشهرين و لا نجد الماء؟ فقال عمر:أما أنا فإذا لم أجد الماء لم أكن لأصلي حتي أجد الماء… .» مردي نزد عمر آمد و گفت: گاهي اوقات يك يا دو ماه آب (براي غسل) نمي يابيم (و نماز نمي خوانيم) ،چه كنيم؟ جانشين پيامبر!!! فرمود: من هم هر وقت آب نيافتم نماز نمي خوانم ،تا آب بيابم… . (سنن نسائي/ج1/ص168)آيا اين عمل مطايق با آيات قرآن است؟!؟
    نا گفته نماند بخاري در صحيحش در جلد اول ص129 باب المتيمم هل ينفخ فيهما؟ همين حديث را آورده ولي سخن عمر را كه مي گويد:«اگر جنب باشم و آب يافت نشود نماز نمي خوانم» را به احترام آبروي جناب خليفه ،حذف كرده تا مبادا متهم به نا آگاهي از احكام اسلام و سبك شمردن نماز و ترك آن شود.

  18. شیعه کوچولو : قرضاوی = همانی که نوکر صدا سپتامبر 20, 2008 در 11:40 ق.ظ. #

    برادر بی انصاف .
    این قرضاوی همانی است که صدام جنایتکار را که قاتل چند میلیون مسلمان . اعم از عرب – ترک – کرد – فارس و ……… است را شهید نامیده است !

    بنابر این . مطمئن باشید که هر شیعه ای او را عبد الصدام الخبیث و المنافق می داند و می نامد و نه عبد الله !!!

    و اما این که تو از ماتحت آل سعود از بیخ یهود می خوری هم . برای ما اصلا» تعجبی ندارد . آخر نه این که زندگی جنابعالی از همان راه و دریوزگی ای سگان می گذرد !!!

    این هم برای ما اصلا» تعجبی ندارد !!!

  19. شیعه کوچولو : به بی انصاف عاشق التحریف سپتامبر 20, 2008 در 12:00 ب.ظ. #

    راستش را بخواهید . ما که اصلا» از پررویی این سگان وهابی . تعجبی نمی کنیم .
    به قول قرآن : اینان مانند سگانی می مانند که اگر در مقابل شان چیزی بگگوئید و یا نگوئید . همچنان به پاچه گیری شان ادامه میدهند !!!

    والله ما که از بس دلیل و برهان و سند از منابع اهل سنت در این که اولین کسانی که معتقد به قرآن شده اند . همانا عائشه و عمر و باقی صحابه ای بوده اند که این برادر انصاف نداشته ما . طوق عبادتشان را به گردن انداخته و مانند سگی در راهشان زوره میکشند . گفتیم که زبانمان مو در آورد و باز هم این ناکس . آدم نشد و هر لحظه و هر زمانی . شیعه را به این باور . یعنی . تحریف قرآن . متهم میکند !!!

    علیهذا و به جهت کوری چشمان خبیث این نواله خواران سعودی آل یهود . باز هم مجبوریم که نه دوباره که صدباره . گوشه ای از منابع اهل سنت در قائل بودن عمر و ….. به تحریف قرآن را در این پاسخ بیاوریم .
    شاید که خدا خواست و این وهابیان کمتر از خر . آدم شدند و به راه راست هدایت یافتند !!!
    http://hadith.al-islam.com/Display/Display.asp?hnum=6995&doc=0
    عمر :: ان سوره الفرقان فیها زیاده علی غیر ماکنت علی اسمعها من رسول الله > اقراء النص فی البخاری بنفسک :))

    http://hadith.al-islam.com/Display/Display.asp?hnum=4608&doc=0 عن عمر : انه سمع هشام بن حکیم بن حام یقرء سوره الفرقان فی حیاه الرسول (ص) و قال فاستمعت لقرائته فاذا هو یقرئوها علی حروف کثیره لم یقرئنیها رسول الله (ص) > اقراء النص فی البخاری بنفسک :))

    http://www.ansaralhojah.com/alrad/3omar1.htm
    ::: عمر یرید ان یکتب آیه فی القرآن ولکنه یخاف من الناس > اقراء النص فی البخاری بنفسک :))

    http://www.ansaralhojah.com/alrad/3omar2.htm
    :::::::::: عمر یقول ان سوره الفرقان فیها زیاده > اقراء النص فی البخاری بنفسک :))

  20. شیعه کوچولو : عمر معتقد به تحریف قرآن اس سپتامبر 20, 2008 در 12:02 ب.ظ. #

    راستش را بخواهید . ما که اصلا» از پررویی این سگان وهابی . تعجبی نمی کنیم .
    به قول قرآن : اینان مانند سگانی می مانند که اگر در مقابل شان چیزی بگگوئید و یا نگوئید . همچنان به پاچه گیری شان ادامه میدهند !!!

    والله ما که از بس دلیل و برهان و سند از منابع اهل سنت در این که اولین کسانی که معتقد به تحریف قرآن شده اند . همانا عائشه و عمر و باقی صحابه ای بوده اند که این برادر انصاف نداشته ما . طوق عبادتشان را به گردن انداخته و مانند سگی در راهشان زوره میکشند . گفتیم که زبانمان مو در آورد و باز هم این ناکس . آدم نشد و هر لحظه و هر زمانی . شیعه را به این باور . یعنی . تحریف قرآن . متهم میکند !!!

    علیهذا و به جهت کوری چشمان خبیث این نواله خواران سعودی آل یهود . باز هم مجبوریم که نه دوباره که صدباره . گوشه ای از منابع اهل سنت در قائل بودن عمر و ….. به تحریف قرآن را در این پاسخ بیاوریم .
    شاید که خدا خواست و این وهابیان کمتر از خر . آدم شدند و به راه راست هدایت یافتند !!!
    http://hadith.al-islam.com/Display/Display.asp?hnum=6995&doc=0
    عمر :: ان سوره الفرقان فیها زیاده علی غیر ماکنت علی اسمعها من رسول الله > اقراء النص فی البخاری بنفسک :))

    http://hadith.al-islam.com/Display/Display.asp?hnum=4608&doc=0 عن عمر : انه سمع هشام بن حکیم بن حام یقرء سوره الفرقان فی حیاه الرسول (ص) و قال فاستمعت لقرائته فاذا هو یقرئوها علی حروف کثیره لم یقرئنیها رسول الله (ص) > اقراء النص فی البخاری بنفسک :))

    http://www.ansaralhojah.com/alrad/3omar1.htm
    ::: عمر یرید ان یکتب آیه فی القرآن ولکنه یخاف من الناس > اقراء النص فی البخاری بنفسک :))

    http://www.ansaralhojah.com/alrad/3omar2.htm
    :::::::::: عمر یقول ان سوره الفرقان فیها زیاده > اقراء النص فی البخاری بنفسک :))

  21. انصاف سپتامبر 21, 2008 در 12:12 ب.ظ. #

    شیخ دمدمی قرضاوی عفا الله عنا و عنه در مطلبی جدید در سایتشان بارها به

    حدیث افتراق- امت به 73 فرقه به عوان حدیثی صحیح استناد کردند

  22. انصاف سپتامبر 21, 2008 در 11:46 ب.ظ. #

    http://mm777.weblog.sh/More-952.ASPX

  23. انصاف سپتامبر 22, 2008 در 6:45 ب.ظ. #

    حدیث باب علم(محبوب مفتی زاده) از دیدگاه 14 محدث اهل سنت و جماعت:
    اولا

    ابن معين كما نقله عنه الخطيب في تاريخه 11/205
    ثانيا
    البخاري كما حكاه عنه الترمذي في العلل الكبير 2/942
    ثالثا
    الترمذي في سننه 5/637 ح رقم 3723
    كتاب المناقب باب مناقب علي رضي الله عنه
    رابعا
    الدارقطني في العلل 3/247 – 248
    خامسا
    ابن طاهر المقدسي المعروف بابن القيسراني في تذكرة الموضوعات ص 47
    سادسا
    ابن الجوزي في الموضوعات 1/ 349- 355
    سابعا
    النووي فيما حكاه عنه ابن حجر الهيتمي في الصواعق المحرقة ص 189
    ثامنا
    ابن دقيق العيد في شرح الالمام كما ذكره الزركشي في اللالىء ص 163 – 164
    تاسعا
    ابن تيمية في منهاج السنة 7/ 515 وفي الفتاوى 4/ 410
    عاشرا
    الذهبي في تلخيص المستدرك3/ 126
    حادي عشر
    عبد الرحمن بن علي الاثري الشافعي في كتابه تمييز الطيب من الخبيث 41 رقم 235
    ثاني عشر
    محمد بن السيد درويش الحوت في اسنى المطالب ص 80 حديث 390
    ثالث عشر
    محمد بن يحيى المعلمي اليماني في تعليقه على الفوائد المجموعة في الاحاديث الموضوعة للشوكاني ص 348 – 349
    رابع عشر
    محمد ناصر الدين الالباني في ضعيف الجامع الصغير 2/ 10 ح 1410

  24. حذیفه به انصاف سپتامبر 24, 2008 در 6:16 ق.ظ. #

    اتصاف محترم
    شما هنوز به جایی نرسیده اید که درباره شیخ قرضاوی نظر بدهید در ضمن دمدمی مزاج شما هستید که به برادر ناجی کرد گیر دادید و بعد از چندین خدا حافظی با ز هم تشریف نامبارک خود را آوردید
    انسان هایی مثل شما از اطاعت خدای متعال غافل شده و فقط به سخنان خدایان دیگرشان مانند عثیمن و ابن باز گوش فرا می دهند
    شما به فکر هدایت خودتان باشید که انسان های فتنه انگیزی مثل شما جایی در اسلام واقعی نخواهند داشت

  25. انصاف سپتامبر 24, 2008 در 12:03 ب.ظ. #

    حذیفه سخنانت ارزش جواب ندارد

    در ضمن من گفتم با ناجی چت نمی کنم

    از خداوند در شب قدر می خواهم که لحظه مواخذه ی شما را درباره تهمت زدن به

    من با موضوع به خدایی گرفتن علما به من نشان دهد

    بی سوادی که حتی نمی تواند نام علما را بنویسد

  26. شیعه کوچولو : چرا میگویند که مرحوم - مغف سپتامبر 24, 2008 در 2:26 ب.ظ. #

    این برادر بی انصاف . از آن کینه شتری لورنسی ای که بر علیه شیعه دارد . به هر چیز خوبی که در این جهان وجود دارد و در اهل تشیع جمع شده است حمله میکند !!!

    اخیرا» مدعی شده که چرا اهل تشیع به درگذشتگان خود . مرحوم – مغفور یا شادروان میگویند ؟!!

    خب . جواب آن بسیار ساده است ولی چون این وجود پلید . سعی نمی کند که قرآن بخواند و یا حدیثی بشنود . راز آن برایش مغفول مانده است !

    علیهذا بر خود واجب دانستم که موضوع را برای این خر وهابی . روشن کنم . شاید که شیطان اجازه داد و به راه راست هدایت شد !!!

    قرآن : لکم فی رسول الله اسوه حسنه = همانا بهترین نمونه از پیروی در کارهایتان . جناب رسول خدا میباشد !
    ایشان هم در وصف علی و شیعیان او فرموده اند که : علی و شیعته هم الفائزون یوم القیامه = همانا علی و شیعیان او . رستگاران روز واپسینند !

    حالب است که همین حدیث در سایتهای اربابان سعودی این خر وهابی هم وجود دارد !

    http://www.ansaralhojah.com/alrad/ma9dar-sounia.htm
    :::::::: مصدر سنی : علی و شیعته هم الفائزون یوم القیامه

    بنابر این هر شیعه ای به یقین صد در صد قرآنی و حدیثی میداند که شیعیان ازین جهان رفته . مرحوم و مغفور و شادروان اند !!

    و البته هیچکس هم ازین دسته معتقد به مرحوم یا مغفور یا شادروان بودن اتباع لورنس وهابی نیستند و علم یقین به مردود و ملعون و ………. آنان دارند !

    و البته ما بسیار ازین ناکس خرسندیم که خودش هم معتقد نیست که همفکران او در بهشت خواهند بود . یعنی همان چیزی که ما هم بدان معتقدیم !!!

    اصلا» مگر امکان دارد که اتباع لورنس در بهشت باشند ؟!

    جواب خیلی لذت بخشی بود !!!

  27. محمد سپتامبر 26, 2008 در 1:07 ب.ظ. #

    دوست عزیزسلام

    دنیای لینک با486لینک
    و
    لینک های زیبای اسلامی با313لینک به روزشد

    لینک شمادرهردولینک باکس ثبت شددرصورت تمایل شماهم این دولینک باکس

    راپیونددهیداگرلینکی می شناسیدمعرفی کنید

    دنیای لینک : http://www.linknegah.blogfa.com/

    لینک های زیبای اسلامی : http://islamfarsi.blogfa.com/

  28. روشنفكر سپتامبر 28, 2008 در 12:21 ق.ظ. #

    اين امام شافعي همانيست كه در كتاب مشهورش احكام رسما برده داري را قبول نموده حكم ازدواج دختران خردسال را به تاسي از سرور بچه باز كائنات مجاز شمرده داشتن زنان اربعه را حق هر مسلمان شهوت پرست دانسته و زنان را به اطاعت از مرد هاي لب و لوچه اويزان عرب توصيه نموده .به راستي كه مسلمان واقعي بود .مگر از پيروان صاحب 21 زن و كنيز هبه اي انتظار رعايت حقوق بشر ميتوان داشت.

  29. ناتعت سپتامبر 28, 2008 در 11:38 ب.ظ. #

    وبلاگ ناجي كرد محلي است براي تبادل فحش وناسزا بين طرفداران دو فرقه ضاله شيعه و سني . بابا مگه نشنيديد ميگن نه شيعه نه سني . توصيه: از مدير اين وبلاگ تقاضاي اكيد دارم نام مقدس كرد را كه براي من از الله مدينه با ارزش تر است را بيش از اين در اين وب عربستاني بلغور نكنند. شما از همان عربهاي مورد علاقه اتان بنويسيد كردها ناجي عرب نميخواهند 1400 سال است كه اين را تجربه كرده اند

  30. مجاهد اکتبر 2, 2008 در 1:43 ق.ظ. #

    برگشت به اسلام راستین تنها راه نجات است از کسانی که ره را گم کرده اندتقاضامندم منصفانه فکر کنند ایا کسی که گاندی کمونیست رو کافر نمیداند ومیگوید در دنیا کافر نیست واشهدان محمدا رسول الله راشرط ایمان نمیداند واحدیث رسول الله را قبول نداردو… با هم اطاعت از او لازم است منصفانه قضاوت کنید

  31. خالد بن ولید اکتبر 3, 2008 در 3:23 ق.ظ. #

    خیلی حإالب هست وقتی اطاعت از نظر امامین مالک وشافعی پا به میان می آید آقایان می گویند معصوم نبوده خطا کرده وما پیرو قرآن وسنتیم ولی حرف ابن عثیمین وابن باز را حلوا حلوا می کنند.اینها بویی از سنت نبرده اند.
    اللهم النصر اهل السنه .اللهم آمین

  32. شیعه کوچولو : به خالد اکتبر 4, 2008 در 2:43 ب.ظ. #

    رخب مشخص است که حرفشان درست است .

    مالک و شافعی که دلار نفتی ندارند که آنان را تغذیه کنند ولی طرفداران ابن عثیمین و بن باز دارند !!!

    اگر فکر کرده ای که بردگان وهابیون . اینان را ول کرده و به آنان خواهند چسبید در اشتباه بزرگی هستی ؟!

    شعار دنیا طلبان اینست که :
    تا پول داری رفیقتم – قربون بند کیفتم
    یا به عبارتی .
    تا دلار نفتی داری رفیقتم – قربون ……….تم

  33. مجاهد اکتبر 6, 2008 در 1:01 ق.ظ. #

    شیعه کوچولو شعار دنیایی طلبی که … به کار یکی مثل خودت میخورد وباید خیلی یاک باشی وقتی نام وهابی یا اسلام را میبری من شک دارم به اینکه حتی غسل داشته باشی یا نه یا اصلا نماز می خونی یا نه این از چیزهای بچه گانه ایی که میفرستی کاملا معلومه…

پاسخی بگذارید

در پایین مشخصات خود را پر کنید یا برای ورود روی شمایل‌ها کلیک نمایید:

نشان‌وارهٔ وردپرس.کام

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری WordPress.com خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

تصویر توییتر

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Twitter خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس فیسبوک

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Facebook خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس گوگل+

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Google+ خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

درحال اتصال به %s

%d وب‌نوشت‌نویس این را دوست دارند: