اسلام از ديدگاه سران ماركسيست و پاسخ به آن ها

10 سپتامبر

پاسخ شبهات بی خدایان یکی از گرفتاریهای بزرگ ما اینست که همه چیز را می‌خواهیم از دیگران اقتباس کنیم و «اندیشة قائم بذات» نداریم، بدتر از همه اینکه گاهی آنچه را که در میان ما موجود است و ما، در میان آن بسر می‌بریم نیز می‌خواهیم از بیگانگان بیاموزیم.  از آن جمله والاترین نعمت‌های خداوند یعنی «اسلام» است که گویی در انتظاریم تا فلان شرق‌شناس غربی یا اسلام‌شناس روسی: دربارة آن‌چه می‌گوید و چه ارمغان تازه‌ای برای ما می‌اورد؟! غافل از آنکه «اسلام‌شناسی غربی» گرفتار توطئه‌های مختلفی است، و همیشه از اخلاص فکری و حسن نیّت علمی برخوردار نیست، اگر چنین پنداریم که همة شرق‌شناسان آمریکایی و اروپایی، قربة الی‌الله در اسلام به تحقیق برخاسته‌اند و اغراض سیاسی و تبلیغاتی و استعماری ایشان را کاملاً آزاد گذاشته، دچار خوش‌باوری و ساده‌دلی شده‌ایم به ویژه که «دم خروسی»! هم در آثار حضرات نمایان باشد و نشانه‌های غرض‌ورزی و سم‌پاشی را در لابلای سخنان ایشان نیز ملاحظه کنیم.

این گرفتاری زمانی شدت پیدا می‌کند که دیده شود کسانیکه اساساً بدنبال شناخت اسلام نرفته‌اند و آگاهی آنها در این باره کمتر از اطلاع یک دانش‌پژوه مبتدی در مورد اسلام است سخنانشان با آب و تاب ترجمه می‌شود، و بعنوان اینکه دار و دستة مزبور، در مسائل ریاضی یا اقتصادی یا فلسفی در دنیا صاحب‌نظر شناخته شده‌اند و معروفیتی کسب کرده‌اند، از قضاوتشان دربارة اسلام نیز استقبال می‌کنند! در اینجا جز روشن کردن بی‌اطلاعی و بیگانگی این عده نسبت به معارف عمیق اسلامی چاره نیست، هر چند مدافعان و طرفداران متعصب را ناخوش‌ آید . در این پست می خوانیم : «اسلام از نظر برتر اندراسل» ، « اسلام از دیدگاه فروید » ، « اسلام و مارکسیسم » و پاسخ به یک پرسش در رابطه با علل انتقاد به ادیان توسط مادیگرایان .

ادامه مطلب را مشاهده کنید

بدون پاسخ to “اسلام از ديدگاه سران ماركسيست و پاسخ به آن ها”

  1. نازنین سپتامبر 10, 2008 در 10:40 ب.ظ. #

    سلام، وبلاگتون قشنگ بود خیلی
    یه سر هم یه سایت ما بزن ممنون میشم
    GHOORGHOOR . c o m
    آدرس را در قسمت سایت درج کردم
    اولین سایت بین المللی نقاشی
    موفق باشید
    نازنین

  2. یک نیازمند سپتامبر 10, 2008 در 11:00 ب.ظ. #

    خداوند تمام شماها را یاری کند.

    من هم مثل شما پاک بودم، من هم انسان بودم، من هم زمانی پیرو کاک احمد
    بودم، ولی بلایی برسرم آمده و در چاهی افتاده ام که دیگر امیدی به نجات خودم ندارم. من که زمانی هفته ای یکبار به منزل کاکه احمد میرفتم الان کارم به آنجا کشیده است که با یک دختر شیعی روابط نامشروع (جنسی) دارم. راستش از اول هدفم کمک به این دختر بود چون مشکلات زیاد داشت، هدفم جبران محبتهایی بود که او از نزدیکان و از خانواده اش ندیده بود، ما با هم همکار بودیم و با هم در یک محل کار میکردیم. هر چه بوده گذشته و مهم اینه که من الان دیگر ناپاک شدم و امیدی به رهایی در من نمانده ولی شما را به خدا قسم میدهم که راه کاک احمد را محکم بگیرید و از افرادی که سعی در تفرقه افکنی در این راه دارند دوری کنید. در این ماه از همه شما تمنا دارم که از ته دل من را دعا کنید تا شاید دوباره به سمت خدا برگردم. به خدا زجر میکشم ولی وقتی آن دختر را میبینم اراده ام را از دست میدهم، چاره ای هم ندارم چون همکاریم و نمیشود ازش دوری کرد. تصمیم به ازدواج با او گرفته ام تا اندکی از بار گناهانم کم شود. برادران و خواهران شما را به خدا دعایم کنید. بدجور گرفتار شهوت شده ام.

  3. شیعه کوچولو : از ماست که بر ماست ! سپتامبر 16, 2008 در 10:07 ق.ظ. #

    به نیازمند عرض میشود که وقتی در شرع اسلام . راهی برای ازدواج و برای هر فردی مسلمان هم . امکانی برای آن وجود دارد.
    توجیه کردن کارهای غیر شرعی . کاری مسخره است !

    ضمنا» به عرضتان میرسانم که من در حیطه کاری و یا گفتگوی اینترنتی خود . با صدها نفر از افراد اهل سنت و از جنس مونث . ارتباط داشته ام که البته امکان سو’ استفاده از آنها را هم داشته ام و مقبولیت افکار و سخنانم به جدی بوده است که بتوانم از آن در راهی ضد شرعی استفاده کنم .
    ولی اگر همه ما . خدا را در کارهایمان حاضر و ناظر بدانیم . دیگر امکان ندارد که کاری خلاف شرع از ما سربزند !

    علی ابها الحال . با توجه به وضعیت شما . نیاز به ازدواج شما . شدید است و نبایستی از انجام آن . غفلت کنید !!!
    حدیث : انجام ازدواج = حفظ نیمی از دین
    که البته این به معنای . تاکید زیاد دین اسلام بر انجام یک امر بسیار مهم است !!!

پاسخی بگذارید

