ابطال فلسفه ی بقای حضرت مسیح علیه السلام

4 سپتامبر

شهید ملا محمد ربیعی (رحمه الله علیه) قرآن کریم سند اعتقادی ما مسلمین است و قویترین سند ، که محتوای آنرا مَنْطُوقاً و مَفْهُوماً صد در صد می پذیریم اگر چه از حوزه ی علم و عقل ما خارج باشد .و اما احادیث و روایات را با میزان قرآن می سنجیم در صورتی که مخالف قرآن نباشد آن را بررسی می کنیم اگر مسلم گشت می پذیریم و گر نه در ردّ آن گناهی نمی بینیم . و اگر مخالف نصّ صریح قرآن باشد صد در صد مردود و بی اعتبار است :«ما خالَفَ كِتابَ اللهِ فَرُدُّوهُ » :( هر چه مخالف کتاب خدا است نپذیرید . )  « حدیث شریف رَواهُ الْاَمامُ جَعْفَرُ ابْنُ مُحَمَّدٍ الصّادِقُ » خلاصه آنچه مسلم است قابل انکار نیست هر چند ماورای طبیعت باشد و آنچه مسلم نیست قابل قبول نیست گر چه در علم و عقل روا باشد زیرا مسائلی هست که عقل و علم بشر بدانها نمی رسد و در عین حال واقعیت دارند و مسلم اند و مسائلی دیگر که واقعیت ندارند اگر چه در علم و عقل هم محال نباشند معذلک حقیقت این است که نیستند ، نفی واقعیت های مسلّمه ی قرآنی – أَلْعِیاذُ بِالله- تکذیب خدای تعالی است و قائل شدن به غیر واقع از قول خدای تعالی  – أَلْعِیاذُ بِالله- افترا بر او « جَلَّ جَلالُهُ » می باشد . زادن حضرت مسیح را از مریم باکره قبول داریم که گفته ی قرآن است چنانکه آفرینش آدم را از خاک :

(( إِنَّ مَثَلَ عِيسَىٰ عِندَ ٱللَّهِ كَمَثَلِ آدَمَ خَلَقَهُ مِن تُرَابٍ ثِمَّ قَالَ لَهُ كُن فَيَكُونُ  )):

( همانا مثل آفرینش عیسی ، در خارق العاده بودن به امر خدا آفرینش آدم است که او را از خاک بساخت سپس به آن جسد خاکی گفت « بشری در حد کمال باش » همان دم چنان گردید . )   « آل عمران : 59 »

زنده ماندن او را ، به طوری که در روایات است ، نمی پذیریم چه مخالف نصّ قرآن است و واقعیت ندارد .

برای این که یک طرفه قضاوت نکرده باشیم ابتدا دلایل قائلین به جاوید ماندن حضرت مسیح را بیان می داریم سپس به ذکر دلایل خود می پردازیم و آنگاه قضاوت این قضیه را به پژوهندگان بصیر در اسلام و قرآن اِحاله می نماییم :

« قضیه ی بقای حضرت عیسی مسیح (ع) »

فرض : حضرت عیسی زنده است نه کشته شده و نه به دار آویخته شده .

حکم : حضرت عیسی نه مرده است و هم اکنون در آسمان چهارم به سر می برد و در آخرالزمان نزول خواهد کرد و همه ی اهل کتاب به او ایمان خواهند آورد و خود او به شریعت اسلام و سنّت حضرت محمّد حکم می کند و دین اسلام را رواج می دهد و یهود درباره ی کشتن و به دار آویختن دروغ می گویند .

برهان 1 :

(( وَقَوْلِهِمْ إِنَّا قَتَلْنَا ٱلْمَسِيحَ عِيسَى ٱبْنَ مَرْيَمَ رَسُولَ ٱللَّهِ وَمَا قَتَلُوهُ وَمَا صَلَبُوهُ وَلَـٰكِن شُبهَ لَهُمْ وَإِنَّ ٱلَّذِينَ ٱخْتَلَفُواْ فِيهِ لَفِي شَكٍّ منْهُ مَا لَهُمْ بِهِ مِنْ عِلْمٍ إِلاَّ ٱتبَاعَ ٱلظَّن وَمَا قَتَلُوهُ يَقِيناً * بَل رَّفَعَهُ ٱللَّهُ إِلَيْهِ وَكَانَ ٱللَّهُ عَزِيزاً حَكِيماً * )) :

( ما بر یهود غضب گرفتیم به سبب جنایات بزرگشان از جمله قولشان به این که « ما کشتیم مسیح عیسی پسر مریم را که رسول خدا است » در حالی که او را نکشتند و به دار نیاویختند امّا دچار اشتباه شدند « دیگری را به جای او مصلوب نمودند » و همانا کسانی که مدّعی کشتن او بودند دچار شک و تردید شدند زیرا جز پیروی از گمان خود در این مورد علمی نداشتند که حتماً او را کشته باشند ، لکن ما به طور یقین می گوئیم « حتماً او را نکشته اند بلکه خدا او را به سوی خود بالا برده است و پیوسته خدا مقتدر و فرزانه بوده و هست ) .   « نساء : 158-157 »

پس محقق شد که او در آسمان است .

برهان 2 :

(( وَإِن منْ أَهْلِ ٱلْكِتَابِ إِلاَّ لَيُؤْمِنَنَّ بِهِ قَبْلَ مَوْتِهِ )):

( و نیست کسی از اهل کتاب مگر به او ایمان می آورد پیش از مردنش ) .    « نساء : 159 »

پس باید زنده باشد تا همه ی اهل کتاب قبل از فوت به او ایمان بیاورند .

برهان 3 : روایات عدیده ای که فلسفه ی بقاء و برنامه های بعد از نزول او را شرح می دهند که به مختصری از آنها اشاره می کنیم :

خدای تعالی او را در دنیا و آخرت گرامی داشته است بدین سبب او را از مصلوب گردانیدن رهانید و به رفعت و علوّ مکان در آسمان رسانید :

(( وَجِيهاً فِي ٱلدُّنْيَا وَٱلآخِرَةِ وَمِنَ ٱلْمُقَرَّبِينَ )) :

( در دنیا و آخرت آبرومند و گرامی و از نزدیکان درگاه خدا است ) .   « آل عمران : 45 »

2- خدای تعالی او را زنده نگه داشته است تا در آخرالزّمان به زمین فرود آید و دجّال لعین را به قتل برساند .

3- تمام مردم سرزمین به او ایمان بیاورند و بساط کفر برچیده شود و شریعت حضرت محمّد را به طور کامل اجراء نماید چه حضرت مسیح به شریعت حضرت محمّد که آخرین شریعت الهی است حکم می کند و پس از مدت هفت الی ده سال دنیا از بین خواهد رفت زیرا خروج دجّال و نزول عیسی مقدّمه ی قیام ساعت « زلزله ی پایان دنیا » می باشند .

با اشاره به حکمت بقاء و انجام مأموریتهای حضرت مسیح به قضیه ی مربوطه پایان می دهیم و عکس قضیه را مطرح می کنیم :

« قضیه ی وفات مسیح (ع) »

فرض : حضرت عیسی مرده است .

حکم : حضرت عیسی مسیح مرده است چه او یک بشر است از مادر زائیده و طعام خورده و مراحل تکاملی عمر را پیموده و سرانجام همانند سایر افراد بشر مرده است .

برهان :

خدای تعالی به هیچ انسانی عمر جاوید نداده و هر انسانی مراحل تکاملی « طُفُولِیَّتْ تا شَیْخُوخَةْ » . به هر حال می میرد ، چنان که نفس کشیدن و خوردن و آشامیدن و خوابیدن و رشد کردن از ضروریات او است « مرگ دِسِر ضروری طعام است » هر کس طعام خورده باشد ضَرُرَةً و وُجُوباً شربت مرگ را نیز می نوشد ، خدای تعالی که حکیم عَلَی الْاِطْلاقْ است ، به مقتضای حکمت و بر وفق نظام تکاملی طبیعت عمر هر نوع از جانداران را در محدوده ای خاص قرار داده است ، اغلب انسانها در بین چهل الی شصت سال و برخی در بین شصت الی هشتاد و عده ای بسیار کم در محدوده ی صد ساله می میرند ، ندرةً آحادی هم از صد سال تجاوز می کنند و آنگاه دنیا را وداع می گویند ، حضرت عیسی علیه السلام  نیز مشمول این قانون است هرچند مرده را به اذن خدا زنده میکرده و از مقرّبان پیشگاه خداوند بوده است ، چه همه انبیاء – عَلَیْهِمُ السَّلامْ – در کسوت جسمانی بوده و طعام خورده و سایر مراحل طبیعی حیات را همانند دیگر انسانها طی کرده و مرده اند :

ادامه مطلب را مطالعه کنید …

هرچه می خواهد دل تنگت بگو

Advertisements

بدون پاسخ to “ابطال فلسفه ی بقای حضرت مسیح علیه السلام”

  1. انصاف سپتامبر 5, 2008 در 1:26 ب.ظ. #

    نزول سیدنا عیسی سلام الله علیه از جمله مسلمات عقیده اهل سنت و جماعت و

    سلف صالح امت بوده و هست و خواهد بود.تا جایی که مسلم رحمه الله بابی را در

    این مورد در صحیحش قرار داده:»«صحیح مسلم» کتاب الإيمان باب بیان نزول عیسی

    ابن مریم حاکماً بشریعة نبینا محمد -صلى الله عليه وسلم».خداوند می فرمایند:»وَلَمَّا

    ضُرِبَ ابْنُ مَرْيَمَ … وَإِنَّهُ لَعِلْمٌ لِلسَّاعَةِ )(زخرف: 57-61).اين آيات دربارة عيسى -عليه

    السلام- نازل شده‌اند و در آخر آنها اين کلام خداوند آمده است ﴿وَإِنَّهُ لَعِلْمٌ لِلسَّاعَةِ﴾

    يعني نزول عيسى -عليه السلام- قبل از روز قيامت علامت نزديک شدن آن است

    چون در قرائت ديگري چنين آمده است ﴿وَإِنَّهُ لَعِلْمٌ لِلسَّاعَةِ﴾ با فتح عين و لام يعني

    نشانه و علامت بر پا شدن قيامت است اين قرائت از ابن عباس، مجاهد و غير آنها از

    ائمه تفسير نقل شده است»[«تفسیر قرطبی» (16/105) و «تفسیر طبری» (25/90

    -91)]. امام احمد در تفسير اين آيه از ابن عباس نقل مي‌کند ﴿وَإِنَّهُ لَعِلْمٌ لِلسَّاعَةِ﴾

    يعني خروج عيسى -عليه السلام- قبل از روز قيامت[«مسند احمد» (4/329) (حدیث

    2921) تحقیق احمد شاکر او می‌گوید: اسناد حدیث صحیح است] حافظ ابن کثير

    مي‌گويد: «راي صحيح اين است که ضمير «انه» به عيسى بر مي‌گردد زيرا سياق

    آيات بحث از اوست»[«تفسیر ابن کثیر» (7/222). ] و ابن کثير بعيد دانسته است

    معني آيه معجزات حضرت عيسى -عليه السلام- باشد. مانند زنده کردن مردگان،

    معالجه نابينايان، بيماري‌هاي پوستي و غيره

    بعيدتر از آن تفسير منقول از برخي علماء است که ضمير «انه» را به قرآن ارجاع

    مي‌دهند[«تفسیر ابن کثیر» (7/223)].

  2. انصاف سپتامبر 5, 2008 در 1:39 ب.ظ. #

    بحث دراین زمینه بسیار است ادامه را از کتاب نشانه هاي قيامت تأليف:دكتر يوسف

    الوابل

    بخوانیبد اکتفا می کنم به قول علما:

    غماري مي‌گويد: «در تواتر اين احاديث شکي نيست به نحوي که درست نيست

    کسي آنها را انکار کند جز جاهلان و بي‌خبران مانند قادياني‌ها و امثال آنان چون اين

    احاديث را گروهي از گروه ديگر به ترتيب نقل کرده‌اند و در کتب احاديث معتبر که

    بصورت تواتر نسل به نسل به ما رسيده‌اند مذکور مي‌باشند»[«عقیدة اهل الإسلام

    فی نزول عیسی -عليه السلام-» (ص 5). ].

    احمد شاکر مي‌گويد: «نزول عيسى -عليه السلام- در آخر الزمان چيزي است که

    مسلمانان در آن اختلاف ندارند و به خاطر روايت اخبار صحيح از پيامبر -صلى الله عليه

    وسلم- در اين زمينه اين امر جزو ضروريات دين شده است و منکر آن ايمان

    ندارد»[حاشیه «تفسیر طبری» (6/460) تخریج احمد شاکر و تحقیق محمود شاکر

    چاپ دارالمعارف مصر].

    او در تعليق خود بر «مسند احمد» مي‌گويد: «متجددين و روشنفکران ديني در عصري

    که ما در آن زندگي مي‌کنيم احاديث صريح دال بر نزول عيسى -عليه السلام- در آخر

    الزمان را به بازي گرفته‌اند و آنها را تأويل و با انکار آميخته مي‌کنند و يا صراحتاً انکار

    مي‌نمايند زيرا آنان در واقع ايمان به غيب ندارند و از آن بسيار دورند اين احاديث

    مجموعاً متواتر المعني هستند و مضمون آنها ضرورتاً جزو دين به حساب مي‌آيد. پس

    انکار و تاويل سودي به آنان نمي‌رساند»[«حاشیة مسند الامام الاحمد» (12/

    257). ].

    شيخ ناصر الدين آلباني مي‌گويد: «بدان که احاديث دجال و نزول عيسى متواترند و

    ايمان به آنها واجب است پس فريب آنان را مخور که مدعيند اين احاديث آحاد هستند

    زيرا آنان نسبت به اين علم (علوم الحديث) بسيار نادانند و در ميان آنان کسي يافت

    نمي‌شود که طرق سند اين احاديث را پيگيري کرده باشد. اگر کسي چنين کاري را

    بکند متوجه متواتر بودن اين احاديث خواهد شد همانطور که امامان اين علم مانند

    حافظ ابن حجر به اين امر گواهي داده‌اند. حقيقتاً تأسف بار است بعضي جرأت

    مي‌کنند در موضوعي سخن بگويند که جزو تخصص آنها نيست بويژه امر مهمي مانند:

    دين و عقيده»[«عقیدة اهل الإسلام فی نزول عیسی -عليه السلام-» (ص 5). ]

  3. انصاف سپتامبر 5, 2008 در 1:53 ب.ظ. #

    اما عرضه ی احادیث بر قرآن مذهب اهل سنت نیستو استناد ملا ربیعی به اکاذیب

    موجود در کتب رافضی بسیار عجیب اس

  4. شیعه کوچولو :دشمنی نواصب ملعون با آل محم سپتامبر 6, 2008 در 12:20 ب.ظ. #

    به بی انصاف عرض میکنم که دشمنی بی انتهای تو با آل محمد علیهم السلام . کی به پایان میرسد ؟!

    تو حتی تاب تحمل یک روایت از امام صادق علیه السلام را هم نداری . همان روایتی که ایشان با علم به احادیث رسول خدا فرموده اند و در منابع اهل سنت هم وجود دارد !
    فخرالرازی ) تفسیر الكبیر : جلد 3 :
    ( رسول الله :: اذا روی لكم عنی حدیث ، فاعرضوه علی كتاب الله تعالی ، فان وافقه ، فاقبلوه والا ردوه
    رسول خدا : هنگامی که حدیثی از من برای شما روایت شد . آن را به کتاب خدا عرضه دارید . اگر با آن موافقت داشت . آن را پذیرفته و گرنه آن را رد کنید !!!

    مگر نمیدانی که رسول خدا فرموده اند که :

    ابن حجرالمكی » صواعق المحرقه : «رسول الله ، صلی الله علیه و آله و سلم :: من لم یعرف حق عترتی من الانصار و العرب ، فهو لاحدی ثلاث ، اما منافق واما ولد زانیه واما امرؤ حملت به امه فی غیر طهر .
    اگر کسی از صحابه ( انصار و عرب ) . حق عترت مرا نشناسد . از این سه گروه است !
    1 – منافق
    2 – حرامزاده
    3 – تخم حیض

    اکنون با شناخت قبلی از ژنتیک کثیف تو . خودت . موارد یک تا سه را انتخاب کن .
    و البته اگر نظر ما را بخواهید . شما نه تنها واجد سه شرط بالا هستید . بلکه از آن هم گذرانده اید !!!

  5. شیعه کوچولو : تایید احادیث با نص قرآنی ! سپتامبر 6, 2008 در 12:45 ب.ظ. #

    همانطور که جناب ملا ربیعی در خصوص تایید احادیث نبوی با نص قرآنی گفته اند و البته موضوع آن قبلا» به توسط رسول خدا و اهل بیت گرام ایشان تایید هم شده است و منابع آن در کتب اهل سنت و شیعه هم وجود دارد .

    فخرالرازی ) تفسیر الكبیر : جلد 3 : ( رسول الله :: اذا روی لكم عنی حدیث ، فاعرضوه علی كتاب الله تعالی ، فان وافقه ، فاقبلوه والا ردوه

    ضمن این که افراد نادانی مثل این بی : انصاف : که مدعی خلاف این مسئله اند . نمی دانند که اعتقاد به این امر . موجب هم عرضی قائل شدن قرآن و حدیث خواهدشد .

    زیرا خداوند در قرآن خود . قول داده است که متن قرآن برای همیشه حفظ خواهدشد و هیچوقت نگفته است که متن سخنان رسول خدا هم توسط مردم تغییری نخواهد کرد !
    یعنی خداوند به عدم تحریف قرآن اشاره کرده و امثال این بی عقلان . عدم تحریف حدیث را هم به آن افزوده اند .

    به عبارتی . اینان به طور غیر مستقیم می خواهند بگویند که از جناب خدا هم . داناترند !!!

    والله که باید به این کله پوک اینان …………….. !!!

  6. انصاف سپتامبر 6, 2008 در 5:26 ب.ظ. #

    هیچ دشمنی ای با آل محمد رضی الله عنهم نداریم و قلبمان پر از محب ایشان است

    اهل سنت تنها حدیث نبی مکرم اسلام صل الله علیه و سلم را حجت می دانند و

    تنها سخن ایشان را سنت می دانند و حتی صحابه در اجتهادات لازم التبعیت

    نیستند چون تنها انبیا’ معصوم هستند.از این بگریم حدیث مذکور امام صادق رحمه الله

    کذبی است که زنادقبه بر ایشان بسته اند.

    اما در مورد حدیث جعلی و موضوع زیر

    اذا روی لكم عنی حدیث ، فاعرضوه علی كتاب الله تعالی ، فان وافقه ، فاقبلوه والا

    ردوه (موضوع قال العجلوني في كشف الخفاء: (1/89) موضوع. ذكره البيهقي في

    الدلائل (1/27) وقال محققه: أخرجه الدالر قطني في الأفراد وقال تفرد به أشعث ابن

    براز وهو شديد الضعف. وأورده العقيلي في الضعفاء, والحديث منكر وقال: ليس له

    إسناد يصح ووردت في هذا المعنى ألفاظ كثيرة كلها موضوع أو بالغ في الضعف وقال

    في تذكرة الحفاظ عن الخطابي أنه قال: وضعه الزنادقة انتهى كذا في تخريج مفتاح

    الجنة لأبي معاذ محمود بن إمام بن منصور)

    امام عجلوني در کشف الخفاء و همچنین امام صنعانی هر دو میفرمایند این حدیث

    موضوع است. و امام بيهقي در ( المدخل الصغير) مي فرمايد:( والحديث الذي روي

    في عرض الحديث علي القرآن باطل لا يصح و هوينعكس علي نفسه بالبطلان فليس

    في القرآن دلالة‌علي عرض الحديث علي القرآن.) حديثي كه در مورد عرضه كردن

    فرموده رسول گرامي بر قرآن روايت شده است باطل است و صحيح نيست و موجب

    ابطال خود نيز مي باشد چون در قرآن هيچ دلالتي مبني بر عرضه داشتن احاديث بر

    قرآن وجود ندارد .

  7. انصاف سپتامبر 6, 2008 در 5:34 ب.ظ. #

    همچنان كه مي دانيم، به اتفاق تمام مسلمانان، ((سنت)) دومين اصل اساسي دين

    مبين اسلام محسوب مي گردد و در اين بحثي نيست. اما چنانكه تقاضاي عقل نيز

    هست، پذيرفتن يك شي به عنوان اصلي از اصول دين مستلزم اين مساله است كه

    آن چيز بايد صحيح، دست نخورده، مضبوط و داراي حريم محافظت شده اي باشد. زيرا

    كه، اصول دين، اساس و پايه هاي هميشگي دين به شمار مي روند و تغيير و تقلب

    در آنها، مساوي با تزلزل و بي ثباتي دين مي باشد. ما ((سنت)) را درست مانند

    ((قرآن)) محفوظ و مصون از تصرف دشمنان مي دانيم و قائليم همان گونه كه

    ((سنت)) در عهد پيامبر–صلی الله عليه وسلم- صحيح و سالم بوده، در دوران هاي

    پس از او نيز، از عهد صحابه –رضی الله عنهم- گرفته تا قيام قيامت، هويت حقيقي و

    مصون خويش را حفظ كرده و خواهد كرد.حافظ ((ابن حزم)) مي نويسد:

    ((تمام اهل لغت از تمام شرايع، بر اين امر اتفاق دارند كه وحي با تمام اقسام خويش

    (متلو باشد يا غير متلو، همان طور كه در آيه ي ]َأَنْزَلَ اللَّهُ عَلَيْكَ الْكِتَابَ وَالْحِكْمَة[. ذكر

    هر دو هست. كه نازل شده است، ((ذكر)) فرستاده شده از طرف الله است و تمام

    آن در حفاظت الله مي باشد. . . آنان كه مي گويند مصداق ((ذكر)) در آيه ي

    ((حفاظت)) (آيه ي ]إِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّكْرَ . . .[، فقط ((قرآن كريم)) است و بس و آن

    هم در محدوده ي الفاظ، دعوايشان غلط و بي دليل است.. .))

    بر هيچ عاقلي پوشيده نيست كه، استفاده از ((قرآن))، بستگي بكارگيري از

    ((سنت)) دارد؛ زيرا بدون بيان رسول، مراد الهي از آيات و الفاظ ظاهري هرگز مفهوم

    نمي گردد و مسلماً، حكمت بقاي هميشگي ((قرآن)) انتفاع انسانها از مفاهيم والا و

    فرامين سازنده ي آن است.

  8. انصاف سپتامبر 6, 2008 در 5:35 ب.ظ. #

    با پذيرفتن انحصار حقيقت ((قرآن)) در نظم و واژه ها، نه تنها ((سنت)) را فاقد ارزش

    اعتباري قرار داده ايم، بلكه در اين صورت، خود ((قرآن)) نيز هدف انتقاد و نتيجه گيري

    هاي منفي حاسدان و منافقان قرار مي گيرد و با خط كشيدن بر صفحه ي بيان

    رسول الله –صلی الله عليه وسلم- (سنت)، هر فرصت طلبي مجال مي يابد كه در

    تفسير آن، آراء زهرآگين خود را به خورد عموم بدهد و يا با خاطري آسوده بگويد: امكان

    بهره برداري از ((قرآن))، فقط در زمان پيامبر–صلی الله عليه وسلم- بود كه، مردم در

    يافتن مقاصد آن، به او روي مي آورند. اما اكنون، كه احاديث و تفاسير به مرور ايام

    فرسوده شده اند، نمي توان براي حل مشكلات و حصول معرفت، به ((قرآن)) روي

    آورد!! با نظر به اين مطلب، بايد پذيرفت كه وعده ي الهي، شامل حفظ ((سنت)) نيز مي

    شود و فقط در اين صورت است كه بينش ما نسبت به ((قرآن)) و ((سنت)) بر يك

    محور عقلي و موافق با بديهيات عمومي قرار مي گيرد.

    اگر احاديث رسول –صلی الله عليه وسلم- را كه همان تفسير قرآن و معاني آن

    است، غير محفوظ بپنداريم، چه چيز ديگري از كتاب آسماني، به جز تركيبي مشتمل

    بر الفاظ و تعابير ذوالوجوه زياد، در دست خواهيم داشت؟ آيا اصلاً مي توان چنين

    وانمود كرد كه ذمه ي الهي فقط براي حفاظت از الفاظ قرآن است، و چيزي از معاني و

    مقاصد آن را شامل نمي گيرد؟ آيا غير از اين است كه، كسي كه داراي اين عقيده

    باشد، قبل از هر چيز، در حقيقت خود ((قرآن)) را غير محفوظ دانسته است؟

    قضاوت منصفانه در اين باره به عهده ي خوانندگان واقع بين است. . .

    خداوند متعال مطابق وعده ي خويش، همان طور كه براي حفظ قرآن در هر زمان

    حفاظ و مفسر متعهد پيدا كرده و مي كند، براي حفظ ((سنت)) نيز، محدثين گماشته

    است.

  9. انصاف سپتامبر 6, 2008 در 5:37 ب.ظ. #

    يكى از نشانه هاى آخر زمان, كه باعث دور شدن مردم از دين مى گردد اين رد كردن

    احاديث رسول الله (ص) به بهانة اكتفا به قرآن مى باشد. در اين موضوع رسول الله

    (ص) فرموده اند: {ألا إني أتيت القرآن ومثله معه ألا يوشك رجل شبعان على أريكته

    يقول: عليكم بهذا القرآن فما وجدتم فيه من حلال فأحلوه وما وجدتم فيه من حرام

    فحرموه وإنما حرم رسول الله كما حرم الله} ( رواه أبوداود وابن ماجه والترمذي وامام

    احمد و حاكم و بيهقي رحمهم الله اجمعين با سند صحيح حديثي را از مقداد بن

    معدي كرب قد صححه الألباني في المشكاة:ج: 1/ ص: 58/ 164) ترجمه: {خبر دار

    باشيد, كه قرآن و مثل آن را با همراه قرآن به من داده اند. نزديك است (زمانى, كه)

    مرد شكم سيرى به تخت خود تكيه كرده مى گويد: بر شما لازم است, كه به اين

    قرآن عمل نمايد, آنچه را در آن حلال يافتيد تنها آن را حلال بگوييد وآنچه را حرام يافتيد

    تنها آن را حرام بگوييد. (آگاه باشيد, كه) آنچه را رسول الله حرام كرده است مثل آن

    چيزى هست, كه الله حرام كرده اند}

  10. انصاف سپتامبر 6, 2008 در 5:46 ب.ظ. #

    وَأَنزَلْنَا إِلَيْكَ الذِّكْرَ لِتُبَيِّنَ لِلنَّاسِ مَا نُزِّلَ إِلَيْهِمْ وَلَعَلَّهُمْ يَتَفَكَّرُونَ(نحل / 45)

    «و قرآن را بر تو فرستادیم تا برای مردم، آنچه را که برایشان فرستاده شده است،

    بیان کنی».

    چگونه تبیین کننده ی قرآن از بین می رود؟در این صورت چطور می توان ادعا کرد که

    دین اسلام سالم مانده؟پس چه تفاوتی میان اسلام و اهل کتاب می ماند؟

    مگر نه این است که سنت برای موارد زیر است؟:روشن و آشکار کردن معنای آیتهای

    قرآن، که فهمشان برای مردم، سخت بود و آن آیتهایی که نیاز بیشتری دارند تا برای

    مردم واضحتر شوند، شامل؛ آیات مجمل، عام و یا مطلق هستند، که سنّت آیات

    مجمل را تشریح و آیات عام را خاص و آیت مطلق را مقیّد می‌کند

  11. انصاف سپتامبر 6, 2008 در 5:53 ب.ظ. #

    وَإِذَا ضَرَبْتُمْ فِي الأَرْضِ فَلَيْسَ عَلَيْكُمْ جُنَاحٌ أَن تَقْصُرُواْ مِنَ الصَّلاَةِ إِنْ خِفْتُمْ أَن يَفْتِنَكُمُ

    الَّذِينَ كَفَرُواْ إِنَّ الْكَافِرِينَ كَانُواْ لَكُمْ عَدُوًّا مُّبِينًاو چون در زمين سفر كرديد اگر بيم داشتيد

    كه آنان كه كفر ورزيده‏اند به شما آزار برسانند گناهى بر شما نيست كه نماز را كوتاه

    كنيد چرا كه كافران پيوسته براى شما دشمنى آشكارند (101)

    ظاهر این آیه، چنین می‌رساند که کوتاه کردن نماز در سفر، فقط در هنگام وجود ترس

    درست است و اگر ترس نباشد، نباید نماز را در سفر کوتاه کرددر حالی که سنت

    شریف می فرماید در نبود ترس در سفر می توان نماز را به صورت کوتاه خواند و این

    مورد اتفاق روافض و اهل سنت است

    حُرِّمَتْ عَلَيْكُمُ الْمَيْتَةُ وَالْدَّمُ وَلَحْمُ الْخِنْزِيرِ وَمَا أُهِلَّ لِغَيْرِ اللّهِ بِهِ وَالْمُنْخَنِقَةُ وَالْمَوْقُوذَةُ

    وَالْمُتَرَدِّيَةُ وَالنَّطِيحَةُ وَمَا أَكَلَ السَّبُعُ إِلاَّ مَا ذَكَّيْتُمْ وَمَا ذُبِحَ عَلَى النُّصُبِ وَأَن تَسْتَقْسِمُواْ

    بِالأَزْلاَمِ ذَلِكُمْ فِسْقٌ الْيَوْمَ يَئِسَ الَّذِينَ كَفَرُواْ مِن دِينِكُمْ فَلاَ تَخْشَوْهُمْ وَاخْشَوْنِ

    در حالی که حرمت حیوان درنده‌ا و پرندگان شکاری از سنت به ما رسیده و رافضی

    ماهی بدون پولک را هم حرام می داند.

  12. انصاف سپتامبر 6, 2008 در 5:55 ب.ظ. #

    من لم یعرف حق عترتی من الانصار و العرب ، فهو لاحدی ثلاث ، اما منافق واما ولد زانیه واما امرؤ حملت به امه فی غیر طهر .

    نظری بر سند حدیث باطل و جعلی بودنش را آشکار می کند

    بیش از این نمی خواهم وقتم را تلف رافضی کوچولو موچولو کنم که تربیت خانوادگی

    صحیحی هم ندارد

  13. شیعه کوچولو : در این که ........ سپتامبر 7, 2008 در 9:04 ق.ظ. #

    به برادر بی : انصاف : عرض میشود که در این که تو پیرو سنت عمر و جماعت معاویه ای . حرفی نیست و بلکه بر منکرش لعنت !!!

    تو با فکر ناقص خودت . خواسته ای که حدیث انطباق دادن حدیث با قرآن را رد کنی و این کار را برای افکار پوسیده ات . پیروزی ای هم به حساب آورده ای .

    ولی نادانسته . خود به اثبات دلیل من پرداخته ای

    زیرا همان به اصطلاح دلیل تو به شرط اثبات . نیز . خود موید تحریف سخن رسول خدا میباشد که تو ناخودآگاه و از سرتعصب به اثبات آن پرداخته ای !!!

    زیرا یا این حدیث درست است و یا خیر !!!

    اگر درست است که موید درستی دلیل من خواهدبود !

    و اگر نادرست هم باشد . باز هم . بهترین دلیل برای سخن من و نادرستی ابدی دلیل تو است !

    و البته من مشکل تو را به درستی میدانم .
    تو خوب میدانی که اگر بخواهی حجیت حدیث را با نص قرآنی قبول کنی . به مشکل بزرگی که عبارت از فروریختن بنیاد پرستش کسانی مانند ابوبکر و عمر و عثمان و معاویه و سایر منافقین از صحابه است برخواهی خورد و آنگاه است که بسیاری از احادیث جعلی ساخته شده توسط معاویه و ………. در وصف آنان . به گورستان جاعلان روانه و دست پیروان خلفاء جور . خالی خواهدماند !!!

    بنابر این . با توجه به ایمان ما به نادرستی راهت . به تو حق میدهیم که چنین سرآسیمه و چهارچنگولی از چیزی دفاع کنی که اگر بطلان آن بر دیگر مردم ( از اهل سنت ابوبکر و عمر ) . که نادانسته شیفته آنانند روشن شود . به سرعت برق و باد . آنان را ترک خواهند کرد !!!

    مانند دیگر مستبصرین اهل سنت !!!

    درکت میکنیم ای عزیز !!!

  14. شیعه کوچولو : روش شناخت حدیث صحیح سپتامبر 7, 2008 در 9:27 ق.ظ. #

    همانطور که رسول خدا فرموده اند .

    پس از من . دروغگویان بر من زیاد خواهندشد و سخنانی را به من خواهند بست که خلاف جهت من خواهدبود .
    برای شناخت آن گفته های دروغین . سخنان مرا بر قرآن عرضه کنید . اگر مطابفت داشت بپذیرید و اگر نه . آن را بر سینه دیوار بکوبید ( یعنی رد کرده و نپذیرید ) .

    سخن 12 امام اهل بیت علیهم السلام هم چنین است و به کرات همین را به دیگر مردم گفته و پیروی از آن را خواسته اند که در منابع سخنان آنان جمع شده است.

    همین سخنان در منابع اهل سنت و شیعه هم موجود است .

    ضمنا» : هر عاقل بی طرفی هم به این موضوع باور دارد که حجیت قائل شدن برای حدیث بدون توجه به درستی و یا نادرستی آن ( دخالت دست شیاطین انس در تحریف آن ) . علاوه بر نادانی و یا شیطنت معتقد به آن . هم عرضی قائل شدن برای قرآن کریم است که خداوند . وعده محافظت ابدی از آن را به دیگران داده است !

    شبهه کسانی مانند این برادر بی : انصاف : در خصوص اختلاط موضوع ابدی بودن سنت رسول خدا و بالتبع سالم ماندن احادیث ایشان از گزند تحریف . هم قیاسی نابجاست که فقط ساده دلان را می فریبد و نه عاقلان را

    و البته علت این سرآسیمگی اینان از بافتن زمین و آسمان برای جا انداختن این موضوع . نه به خاطر خدا و نه رسول خدا و نه سایر مسلمانان و دلسوزی برای حفظ ایمان آنانست . بلکه تنها و تنها برای اینست که اگر . مسلمانان به جایی برسند که حجیت حدیث را با انطباق دادن آن با قرآن بپذیرند . آن موقع زمانی است که کاخ دروغین ساخته شده احادیث جعلی در زمان معاویه و ……….. به نفع ابوبکر و عمر و عثمان و دیگر صحابه منافق دیگر . فرو خواهد ریخت و وظیفه اهل ایمان را برای آشنایی مردم با آن منافقان ساده تر و اهل بصیرت را به گریز از دام 1400 ساله ای که اینان بر گرد ساده دلانی که فکر میکنند . اصل و اساس اسلام واقعی همینانند . آسانتر خواهد نمود و بالتبع و در آن زمان . همه ما شاهد پیوستن خیل عظیم حق جویان از حق جداشده . به کشتی نجات محمد و آلش علیهم السلام خواهیم بود نیشخند]

    پس باید قبول کرد که علت قبول نکردن آن حدیث . به این موضوع بر میگردد !!!

  15. شیعه کوچولو : شناخت احادیث جعلی با قرآن سپتامبر 7, 2008 در 9:48 ق.ظ. #

    حدیث : انا راض عنک فهل انت عني راض ؟!

    معنی این حدیث جعلی چنین است : خداوند از ابوبکر می پرسد که من از تو راضی ام . آیا تو هم از من راضی هستی ؟!

    به عبارتی . جاعل حدیث خواسته یا ناخواسته . نسبت جهل به خداوند داده است و نسبت علم و آگاهی هم برای ابوبکر . قائل شده است که خود . کفری آشکار و توهینی بزرگ و ……….. بر علیه خداست !!!

    اکنون اگر بخواهیم حجیت چنین حدیثی را با قرآن بسنجیم . به سادگی به بطلان آن پی می بریم و برای جلوگیری از چنین چیزی ( یعنی فروریختن تقدس ساختگی ابوبکر وعمر و ……. ) است که امثال این بی . انصاف . ها را وادار به حمله به امثال من یا آن ملاربیعی و …….. میکند !!!

    قرآن : يعلم سركم و جهركم
    قرآن : خداوند پنهان و آشکار شما را می داند !

    قرآن : والله عليم بذات الصدور
    قرآن : خداوند به درون شما آگاه است !

    حال می بینیم که با مقایسه قرآن و آن حدیث جعلی . چنان افتخار ساختگی دروغینی برای ابوبکر . به باد هوا میرود و دست امثال این بی : انصاف : خالی خواهدماند !!!

    اکنون که مشکل این بی خردان خلیفه پرست بر شما روشن شد . صلواتی بر محمد و آلش فرستاده و ما را هم از دعای خیر فراموش نفرمائید !!!

  16. شیعه کوچولو : تا توانی دلی بدست آور - دل سپتامبر 7, 2008 در 10:04 ق.ظ. #

    به قول شاعر :
    تا توانی دلی به دست آور – دل شکستن هنر نمی باشد !

    داشتیم با خودمان می گفتیم که ای مرد . ازین که دائما» دل ای برادر بی : انصاف : را شکسته و هیچگونه تاییدیه ای هم بر افکار ناصبانه ایشان نداشته ای . دست بردار و گاهی هم بر وفق مراد ایشان سخنی بگو . تا دل شکسته ایشان . هم شادشود .

    به خودمان قول دادیم که یکبار هم که شده ( حتی صوری ) در همراهی با ایشان . مطلبی بگوئیم که شاید از ما خوشنود شوند !

    عائشه : ما انزل الله فينا شيئا من القرآن : صحيح البخاري ، البخاري ، ج 6 ، ص 42

    عائشه : چیزی در قرآن در وصف ( ابوبکر و من ) نیامده است !!!

    اکنون از برادر انصاف می پرسم . ایا ازین که با شما در این مرحله . همراهی کردیم . خوشنود شدید یا خیر ؟!

    می فرمائید که عصبانی تر شده اید ؟!

    خدایا به ما با این توقعات بیش از حد این برادر همیشه ناخشنود . رحم کن !!!

  17. انصاف سپتامبر 7, 2008 در 10:04 ق.ظ. #

    تفاقا این قرآن کریم لاست که ستون های مذهب رافضی را فرو می ریزد.ده ها آیه در

    مدح صحابه دلیلی آشکار بر این مدعاست.روافضی که معتقدند قرآن تحریف شده

    حال آمده اند و می گویند احادیث را باید بر قرآن عرضه کرد

    این قوم خیلی هاشان زائیبده ی متعه(صیغه) و فی الواقع حرامزاده هستند و

    جالبست که همه را با این صفت خویش می خوانند.

  18. انصاف سپتامبر 7, 2008 در 10:08 ق.ظ. #

    اتفاقا این قرآن کریم است که ستون های مذهب رافضی را فرو می ریزد.ده ها آیه در

    مدح صحابه دلیلی آشکار بر این مدعاست.روافضی که معتقدند قرآن تحریف شده

    حال آمده اند و می گویند احادیث را باید بر قرآن عرضه کرد

    این قوم خیلی هاشان زائیبده ی متعه(صیغه) و فی الواقع حرامزاده هستند و

    جالبست که همه را با این صفت خویش می خوانند.

    بیش از این وقت پاسخگویی جهال متعصب و نادان را نداریم

  19. شیعه کوچولو : حرف اضافی سپتامبر 7, 2008 در 10:14 ق.ظ. #

    به برادر بی انصاف عرض میکنیم که :

    اولا» سخنان هرکسی در توصیف خود . بهترین دلیل برای یک انسان عاقل است !

    البته از گفتارم ناراحت نشوید . زیرا قطعا» . منظورم از انسان عاقل شما نیستید !!!

    این عائشه است که میگوید که :::

    عائشه : ما انزل الله فينا شيئا من القرآن : صحيح البخاري ، البخاري ، ج 6 ، ص 42

    عائشه : چیزی در قرآن در وصف ( ابوبکر و من ) نیامده است !!!

    اکنون اگر تو . وکیل ایشانی بگو یا این که دست از شعبده بازیت بردار !!!

    ای عقلای قوم :
    عائشه میگوید که چیزی در وصف ما در قرآن نیامده است و این انصاف به ظاهر سنی . بر زوجه رسول خدا دروغ بسته و کرامات قرآنی به آنان نسبت می دهد !!!

    اکنون خود میدانید و این سلمان رشدی جدید !!!

    ضمنا به ایشان میگوئیم که اگر پس ازین . منظورت از مدح صحابه در قرآن را واضح تر بگویی . برای شناخت ما و دیگران بهتر خواهد بود !!!

    فعلا» که ما دو عدد از آن استوانه های پرستشت را فرو ریختیم .

    البته قابلی نداشت !!!

  20. شیعه کوچولو : نسبت زنا دادن به ........ سپتامبر 7, 2008 در 10:33 ق.ظ. #

    به این برادران سنی عرض میشود که چه نشسته اید که این بی انصاف وهابی ناصبی . نسبت زنا و همکاری در امز آن به صحابه . بخصوص ابوبکر . زبیر . دختر ابوبکر . خواهر عمر و پسر عمر و سایر دختران صحابه داده است !!!

    زیرا همه میدانند که :

    دختر ابوبکر با اجازه ابوبکر و به متعه زن زبیر شد و از او فرزندی هم به نام عبد الله بن زبیر داشت که در واقعه حمله سپاهیان یزید پلید و در خانه خدا به دست آنان به قتل رسید !
    خواهر عمر به نام عفرا . به متعه زن امام علی بن ابی طالب علیه السلام شد و حسب گفته تاریخ . فرزندی از متعه هم پیدا نموده است !
    توضیح : به گفته محققان . علت عصبانیت عمر از متعه و تحریم آن هم . همین موضوع بوده است !

    پسر عمر یعنی عبدالله بن عمر . با دختران صحابه متعه میکرد و چون مردم به او نهی پدرش در عدم انجام متعه را گوشزد می نمودند . می گفت . که من دستور خدا را بخاطر نهی پدرم که یک انسان است . کنار نمی گذارم !

    همچنین می بینیم که در بخاری و مسلم و ……… هم که احادیث حلیه متعه هم به تعدد آمده است.
    که یکی از آنها را برای شیرینی کار عرضه می کنیم :
    وعن عمران بن الحصين أنه قال: نزلت آيه المتعه في كتاب الله ففعلناها مع رسول الله صلى الله عليه وآله وسلم ولم ينزل قرآن يحرمه ولم ينه عنها حتى مات، قال رجل برأيه ما شاء، قال محمد «أي البخاري» يقال عمر.
    صحيح البخاري، باب قوله تعالى: (وانفقوا في سبيل الله ولا تلقوا بأيديكم إلى التهلكه) من كتاب التفسير من جزئه الثالث ص71.

    ضمن این که اگر همه این دلایل نبود . همین آیه 24 سوره نسا’ در حلال بودن آن کافی بود !!!

    و همین جاست که درستی گفته رسول خدا . مبنی بر این که هر چیزی را می بایست با نص قرآنی انطباق داد ولاغیر

    و نباید با کسانی مانند این بی : انصاف : انطباق داد که سرشان از ماتحتشان هم در نمی آید!!!

  21. شیعه کوچولو : به برادر بی انصاف سپتامبر 7, 2008 در 10:40 ق.ظ. #

    به متعه دادن و متعه کردن صحابه و خانواده ایشان از زن و مرد و دختر و پسر را خواندی !!!

    اکنون دو مسئله پیش می آید :

    1 – اکنون اگر هنوز هم به زنا بودن متعه معتقدی . مشکل خودت است و کاخ دفاع از پرستش صحابه ای که برای خود به پاکرده ای !

    2 – اگر هم که از آن مسئله عدول کرده و آن را حلال میدانی . باز هم مشکل خودت است و نوشته های قبلیت و نسبت زنا دادن به دیگران !

    نتیجه : آن روزه همراه با تهمت و دروغت که بر دیگران و بخصوص صحابه مورد اعتقاد خود بستی . مورد قبول درگاه حق باد !!!

    ضمنا» تازگی چه خبر از مسیار – میسار – مصیاف – و ………. !!!

  22. شیعه کوچولو : عمر و عائشه . اولین معتقدا سپتامبر 7, 2008 در 10:51 ق.ظ. #

    به یکی گفتند این کار را نکن که خیلی زشت است .
    در جواب گفت . زشتی یعنی چه ؟!
    وقتی فهمیدند که طرف از بیخ نادان است . به او گفتند . هیچی .
    هرکاری دلت میخواهد بکن !!

    البته آن نادان به این بی انصاف که عامدانه دروغ میگوید . برتری دارد .
    بنابر این بر خود لازم دیدم که برای یکبار دیگر . از چهره این نابکار که علنا» و عامدانه دروغ میگوید . جوابی قاطع و منافق شکن بدهم !

    لازم است که روشن شود که چه کسی برای اولین بار . از تحریف قرآن سخن رانده و به آن معتقد بوده است !

    اینان کسی جز عمر و عائشه و صحابه نبوده اند !!!

    منابع از بخاری و در سایت وزارت اوقاف عربستان . همان دولتی که امثال این بی انصاف . شب و روز از ماتحت آنان میخورند !!!

    http://hadith.al-islam.com/Display/Display.asp?hnum=6995&doc=0

    :::::::: عمر :: ان سوره الفرقان فیها زیاده علی غیر ماکنت علی اسمعها من رسول الله > اقراء النص فی البخاری بنفسک :))

    http://hadith.al-islam.com/Display/Display.asp?hnum=4608&doc=0

    :::::::: عن عمر : انه سمع هشام بن حکیم بن حام یقرء سوره الفرقان فی حیاه الرسول (ص) و قال فاستمعت لقرائته فاذا هو یقرئوها علی حروف کثیره لم یقرئنیها رسول الله (ص) > اقراء النص فی البخاری بنفسک :))

    http://www.ansaralhojah.com/alrad/3omar1.htm
    :::::::: عمر یرید ان یکتب آیه فی القرآن ولکنه یخاف من الناس > اقراء النص فی البخاری بنفسک :))

    http://www.ansaralhojah.com/alrad/3omar2.htm
    :::::::::: عمر یقول ان سوره الفرقان فیها زیاده > اقراء النص فی البخاری بنفسک :))

    روي عن عائشه أنَّها قالت : » نزلت آيه الرجم ورضاع الكبير عشراً ، ولقد كانت في صحيفه تحت سريري، فلمّا مات رسول الله (ص) وتشاغلنا بموته دخل داجن فأكلها» ـ مسند أحمد 6 : 269 ، المحلّى 11 : 235 ، سنن ابن ماجه 1 : 625 ، الجامع لأحكام القرآن 113:14 .

    ههههههههههههههههههههههه

  23. شیعه کوچولو : تحریف قرآن در منابع اهل سن سپتامبر 7, 2008 در 10:54 ق.ظ. #

    گوشه ای از اسناد تحریف قرآن در منابع اهل سنت

    1 – صحيح مسلم 2: 1075|1452، صحيح مسلم 2: 726 | 1050
    2 – مسند أحمد 1: 23 و 29 و 36 و 40 و 50 ، مسند أحمد 5 : 219. مسند أحمد 5 : 132 ، مسند أحمد 6 : 269
    3 – سنن الترمذي 3: 456
    4 – سنن ابن ماجه 1: 625
    5 – تفسير القرطبي 14: 113، تفسير القرطبي 14: 113
    6 – الدر المنثور 6: 560. الدر المنثور 6: 559
    7 – المستدرك 4: 359 و 360 ، المستدرك 4: 359، المستدرك 1: 214
    8 – السنن الكبرى 8: 211
    9 – مناهل العرفان 1: 273 ، مناهل العرفان 1: 257، مناهل العرفان 1: 264 ،‌مناهل العرفان 2: 112. مناهل العرفان 1: 268، مناهل العرفان 1: 269. مناهل العرفان 1: 269 ، مناهل العرفان 2: 111
    10 – السنن الكبرى 2: 210، المصنف لعبد الرزاق 3: 212
    11 – سنن الدارمي 2: 179

    اکنون می پرسیم که رطب خورده چون منع رطب کند !

  24. شیعه کوچولو : منظور از .......... سپتامبر 7, 2008 در 11:06 ق.ظ. #

    طبق نظر قرآن . حضرت عیسی زنده بوده و در هنگام ظهور قائم آل محمد . حضرت مهدی علیه السلام در فلسطین ظهور خواهد نمود و به ارشاد سایر مسیحیان حق جو و راهنمایی آنان برای تبعیت از اسلام و دستورات قائم آل محمد خواهد پرداخت .
    که منابع آن در کتب اهل سنت و شیعه هم آمده است !

    1 – صحيح : بخاري :: جلد 4 – كتاب الاحكام و باب نزول عيسي بن مريم .
    2 – صحيح : مسلم :: جلد 1 – باب الفتن واشراط الساعه و باب نزول عيسي

    ضمنا» باور به زندگی طولانی برخی از افراد در منابع اهل سنت . مانند حضرت عیسی – خضر – الیاس و ……………. حکمتی دارد که دیگر . باور به زندگی طولانی حضرت مهدی علیه السلام را برای آنان . چندان عجیب جلوه گر نخواهدکرد .
    چیزی که برخی معاندین . به انکار آن و بالتبع انکار قدرت خداوند می پردازند !

  25. شیعه کوچولو : منظور از .......... سپتامبر 7, 2008 در 11:07 ق.ظ. #

    طبق نظر قرآن . حضرت عیسی زنده بوده و در هنگام ظهور قائم آل محمد . حضرت مهدی علیه السلام در فلسطین ظهور خواهد نمود و به ارشاد سایر مسیحیان حق جو و راهنمایی آنان برای تبعیت از اسلام و دستورات قائم آل محمد خواهد پرداخت .
    که منابع آن در کتب اهل سنت و شیعه هم آمده است !

    1 – صحيح : بخاري :: جلد 4 – كتاب الاحكام و باب نزول عيسي بن مريم .
    2 – صحيح : مسلم :: جلد 1 – باب الفتن واشراط الساعه و باب نزول عيسي

    ضمنا» باور به زندگی طولانی برخی از افراد در منابع اهل سنت . مانند حضرت عیسی – خضر – الیاس و ……………. حکمتی دارد که دیگر . باور به زندگی طولانی حضرت مهدی علیه السلام را برای آنان . چندان عجیب جلوه گر نخواهدکرد .
    چیزی که برخی معاندین . به انکار آن و بالتبع انکار قدرت خداوند می پردازند !

  26. شیعه کوچولو : یکی از حکمت هاعمر دراز برخ سپتامبر 7, 2008 در 11:10 ق.ظ. #

    طبق نظر قرآن . حضرت عیسی زنده بوده و طبق احادیث نبوی . در هنگام ظهور قائم آل محمد ( حضرت مهدی علیه السلام ) در فلسطین ظهور خواهد نمود و به ارشاد سایر مسیحیان حق جو و راهنمایی آنان برای تبعیت از اسلام و دستورات قائم آل محمد خواهد پرداخت .
    که منابع آن در کتب اهل سنت و شیعه هم آمده است !

    1 – صحيح : بخاري :: جلد 4 – كتاب الاحكام و باب نزول عيسي بن مريم .
    2 – صحيح : مسلم :: جلد 1 – باب الفتن واشراط الساعه و باب نزول عيسي

    ضمنا» باور به زندگی طولانی برخی از افراد در منابع اهل سنت . مانند حضرت عیسی – خضر – الیاس و ……………. حکمتی دارد که دیگر . باور به زندگی طولانی حضرت مهدی علیه السلام را برای آنان . چندان عجیب جلوه گر نخواهدکرد .
    چیزی که برخی معاندین . به انکار آن و بالتبع انکار قدرت خداوند می پردازند !

پاسخی بگذارید

در پایین مشخصات خود را پر کنید یا برای ورود روی شمایل‌ها کلیک نمایید:

نشان‌وارهٔ وردپرس.کام

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری WordPress.com خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

تصویر توییتر

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Twitter خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس فیسبوک

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Facebook خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس گوگل+

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Google+ خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

درحال اتصال به %s

%d وب‌نوشت‌نویس این را دوست دارند: