شهید فاروق فرساد از زبان یک دوست

6 ژانویه

چندی پیش یکی از دوستان گرامی و ارجمند با نام مستعار «ابوعامر» در پست شرح حال کاک فاروق فرساد برای برای بنده نظراتی عنوان کردند و به بنده را از بروز اشتباهی در شرح حال کاک فاروق با خبر کرده و تذکرات لازم را عنوان کردند

بنده هم به سرعت این اشتباه را اصلاح کردم . سپس از ایشان درخواست کردم که اگر مطلبی ، مقاله ای یا موضوعی در راببطه با کاک فاروق دارند در اختیار ما قرار دهند تا آن را در وبلاگ قرار دهیم

بنده از ایشان درخواست کردم تا در صورت موافقت ایشان را یکی از نویسندگان وبلاگ قرار دهم تا بدون دخالت بنده خودشان مطلب مورد نظرشان را در وبلاگ قرار دهند که هنوز پاسخی از جانب ایشان دریافت نکرده ام . بی صبرانه منتظر پاسخ ایشان ( که ان شا الله مثبت است) خواهیم بود

اما ایشان بنا به قولی که داده بودند و به واسطه ی بزرگواری شان مختصری از شرح حال کاک فاروق را برای بنده فرستادند که بنده با اجازه ایشان آن را در وبلاگ قرار می دهم  .

 

شنبه 8 دی1386 ساعت: 22:24

     توسط:ا بو عامر

 

بسم الله الرحمن الرحیم

شهید کاکه فاروق فرساد درسال1340هجری شمسی درشهرستان سقز دیده به جهان گشود_والدینش نام اورامنوچهرگذاشتند که بعدها کاکه احمدمفتی زاده نام اورابه فاروق تغییر داد_کاکه فاروق تا کلاس دوم دبستان درسقزاقامت داشت تااینکه به دلیل انتقالی والدینش که هردو شاغل در بیمارستان بودند به سنندج رحل اقامت کردند.مدتها باخانواده اش درسنندج بودند وبعدازسالها که آنان باز به سقزبزگشتند کاکه فاروق درسنندج ماند ودوره دبیرستان رادر دبیرستان شاهپور واقع در میدان اقبال گذراند. کاکه فاروق تا اوایل انقلاب وقبل از آشنایی با کاکه احمد هیچگونه آشنایی ونیز علاقه ای به مسایل دینی نداشت.درجریان انقلاب باکاکه احمد آشنا می گردد وزندگیش وارد مرحله ای بابرکت هم برای خود وهم  برای بسیاری ازجوانان بخصوص درسنندج میگردد.

 

دربسیاری از بحثهای کاکه احمد حضورداشته وبا بهره جستن از نبوغ واستعداد کم نظیرش درمدت کمی ازافرادموثر وتوانای مکتب قرآن میگردد. کاکه فاروق تاسال61شروع به خواندن علوم عربی ننموده بود.درسال61 اوراهمراه بسیاری ازشاگردان  مکتب قرآن بازداشت مینمایند درزندان شروع به خواندن عربی میکند وتاپایان 64 که اززندان مرخص  می شود بسیاری از کتابها راباکمک بعضی ازبرادران مکتب قرآن به صورتی قوی وعالی خوانده ونیز  همزمان تدریس مینماید. یادش بخیر.بارها میگفت بسیاری ازمطالب کتب رادرحین تدریس بهتر یادمیگیرم.

 

ازسال64به بعد نزد اساتیدی چون شهید کاکه ناصرسبحانی واستادحمدی تلمذ نمودکه خودش اظهارداشت جمع الجوامع ومتون ادبیات عرب وعروض وقافیه را نزد استادحمدی خواندم. درسال 69_درسن 29سالگی_ ازطرف کاکه احمد به عنوان یکی ازاعضای هیات افتاوقضای مکتب قرآن  تعیین گردید که همه معترفند وزنه اصلی هیات کاکه فاروق بود.درسال70برنامه عمومی خارج از کلاسها رادرمسجدحضرت ابوبکر آغاز که رمضان70هنوز خاطراتش دراذهان مانده است ونوارهایش هم موجود درسال71باحکم تبعید5سال به اردبیل رفت که قبل ازعزیمت برای خداحافظی نزد استادورهبرش کاکه احمد رفت که نصایح ورهنمودهای پیرراه به اوکه برایمان تعریف نمود بماند برای وقتی دیگراگرخدابخواهد.


کاکه فاروق تاسال74درمحل تبعید میماند تااینکه پس ازحدود3سال ونیم تبعیددرشب27رمضان المبارک مصادف با26بهمن74به دست سفاکان ازخدا بی خبر ومزدوران سران زروزور وتزویر این شاگرد برجسته مکتب قرآن رابه شهادت میرسد دراوایل گفتند مرگ طبیعی اما بعدها بابرملاشدن قتلهای زنجیره ای
خودشان اقرارنمودند که یکی از آن افراد فاروق فرسادبوده است..
شهید کاکه فاروق بیش از500نوار وجزوه ها وکارهای تحقیقی ازجمله دراردبیل روی آثار کاکه احمد نموده است عجب شاگرد نمک شناسی بود میفرمود کار روی آثار کاکه احمد رابه حیات میدانم آنچنان تابعی بود که وقتی کاکه احمد گفت روایت حدیث فعلا کار شما نیست
[1] تا آن زمان83حدیث صحیح بخاری را باشرحش ترجمه نموده بود بعد که برای ملاقات کاکه احمد رفت ورای استادش راشنید فوراکارش رامتوقف نمود اوکسی بود که ندیدم ونشنیدم کسی درزمینه تفسیر وحدیث و…مقابلش سخنی برای گفتن داشته باشد امادرمقابل رهبرش تشبیه کاه وکوه رابه کارمیبرد حقاکه صادق وشجاع وبا ایمان بود روحش شاد

کاکه ناجی عزیز اگرخدابخواهد درآینده قسمتی ازمطالب ونظرات وتحقیقات ایشان رادرزمینه های مختلف دینی برایتان خواهم فرستاد خدا اجر وپاداش نیکتان دهد برای ما هم دعای خیر کنید والسلام


[1] اشاره به سخن کاک احمد که فرمودند : « باز تاكيد ميكنم: تا كسي در فهم قرآن، به تسلط ممكن نرسد، پرداختن او به حديث، كاري است نامشروع، و پيرويش از حديث و فتوايش به حديث جز در مسلمات بي ادبي است نسبت به پيامبر اسلام _ص_ و ممكن است خيانت هم باشد به دين (مجموعه اي از نامه هاي كاك احمد مفتي زاده شماره 2 ص  82 و83 و84 ) ».

Advertisements

بدون پاسخ to “شهید فاروق فرساد از زبان یک دوست”

  1. اهل سنت(فاتح) ژانویه 7, 2008 در 4:06 ب.ظ. #

    بسیار عالی
    امیدوارم موفق باشید

  2. محمد ژانویه 9, 2008 در 10:57 ب.ظ. #

    دوست عزیزسلام

    باسلسله بامطالبی باعنوان بحرانی به نام سکس به روزم

    ازآنجائیکه یکی ازعناوین بشری است خواندن ونظرشماممی تواندمفیدباشدمنتظرنظرزیبای شماهستم

  3. ابوبکر فوریه 3, 2008 در 5:42 ب.ظ. #

    سلام بر همه جویندگان و پیروان راستی و حقیقت ! انبیا’ و ادامه دهندگان راه آنان به فرموده قرآن همواره بامخالفت و دشمنی سردمداران زر و زور و تزویر زوبرو بوده اند و خواهند بود‘ اما استقامت و پایداری بر راه حق ‘ همواره نتیجه نیکو میدهد‘ مخصوصا در آخرت که همه کارنامه و نتیجه زندگیشان را دریافت می کنند. اما سران زر و زور و تزویر هیچگاه از تاریخ درس نمی گیرند و آزموده ها را از نو می آزمایند. به گفته متفکر و یکی از غربای بی بدیل معاصر‘ مرحوم کاک احمد مفتی زاده :
    خودپرستان خداناپرست تاریخ ‘همیشه احمقند.

  4. كاردوخ مارس 1, 2008 در 10:21 ب.ظ. #

    به قول يكي از ابر فيلسوفان احمق كسي است كه ايدئولوژي خود را مطلقا برتر بداند كاش احمد اين را ميفهميدي و دانا از دنيا مي رفتي

  5. محمداحمد آوریل 18, 2008 در 12:14 ق.ظ. #

    سلام علیکم.برادرگرامی با توجه به موضع شما که با آقای امینی متفاوت است مثلا شما همان رای کاکه احمد رادرموردکفر وایمان پذیرفته اید و…حیف مواردی را دروبلاگت اصلاح نکنی.مثلا شماازمجموعه نامه ها درسایت مکتب قران استفاده نمودی وتشکرهم کرده ای.چرا بازمکتب قرآن سنندج رابه کار میبری؟ازشما انتظار دیگری میرود.یک توصیه برادرانه به شما دارم که دنباله رو افرادی که مدتی است بیشتر برای مردم شناخته شده اند نباشید.آیاخبردارید درجریان ماموستا گنجی حسن امینی با مامور شناخته شده اطلاعات چه میگویند ؟لطفا شما مواظب مواضع وبرخوردتان باشید.مطلب دیگر چرا نامه آقای محقق کردستانی که درکردستان پخش شده است شما به آن اشاره ای نمی کنید.(درمورد نوری زاده) باتشکر برادری که آرزومند توفیق وسعادت شماست

  6. ناجی کرد آوریل 18, 2008 در 1:30 ب.ظ. #

    بسم الله الرحمن الرحیم
    برادر بزرگوار و گرانقدرم کاکه محمد امین گیان
    و علیکم السلام و رحمه الله و برکاه
    در این چند وقت که این وبلاگ را تاسیس کرده ام همیشه تلاشم در این جهت بوده است که هیچ تفرقه ای ایجاد نکنم و خدای نا کرده حماله الحطب این اختلافات نباشم
    اما در رابطه با مسائلی که عنوان فرمودید :
    1) در رابطه با موضع بنده در رابطه با مطلب کفر و ایمان : بنده نظر کاک احمد را ترجیح می دهم و برایم مهم نیست که کسان دیگر چه عقیده ای دارند و اگر هم در این رابطه با کسی مخالفت و یا عدم هم سویی عقیدتی داشته باشم به هیچ وجه به معنای مخالفت کامل با شخص نیست کما این که امام شافعی با بسیاری از عقاید امام الاعظم و استاد خود امام مالک مخالف بوده است و این هرگز به معنای مخالفت و جدل آن ها نیست بلکه پدیده ایست مبارک که لازمه پیشرفت جوامع اسلامی می باشد و با توجه به آیه (فَبَشِّرْ عِبَادِ الَّذِينَ يَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ أُولئِکَ الَّذِينَ هَدَاهُمُ اللَّهُ وَأُولئِکَ هُمْ أُولُوا الْأَلْبَابِ ) وظیفه ی ما این است که قول را بشنویم و از آن تبعیت کنیم نه این که از گوینده بگریزیم .

  7. ناجی کرد آوریل 18, 2008 در 1:31 ب.ظ. #

    2)در رابطه با شورای مدیریت مکتب قرآن : باید خدمت شما عرض کنم که بنده از این امر متاسفم و سریعا آن را اصلاح خواهم کرد و این هم به این دلیل بود که تا کنون فکر می کردم که خودتان این اسم را انتخاب کرده اید . علی ای حال اگر با ذکر این اسم حس کردید که به شما و یا به برادران دیگر توهینی شده است صمیمانه از شما عذر خواهی می کنم
    ولی برادر گرامی یک نصیحت برادرانه به شما می کنم . آیا شایسته است که نام کاک حسن امینی را با حالتی تحقیر آمیز آقای حسن امینی ببریم؟
    آیا یک پیرو کاک احمد باید این گونه باشد . حقیقتش را بخواهید بر سر این موضع بنده اختلاف بسیار زیادی با برادران جماعت شورای مدیریت دارم و حقیقتا این نوع رفتار را به هیچ عنوان نمی پسندم و از آن اعلام برائت می کنم . چون کاک احمد نام دشمن ترین دشمن خود را با کاک و برادر و … می برد
    خوشحال می شوم اگر در این رابطه کمی تامل فرمایید
    3) مطالب محقق کردستانی را بنده در سطحی بسیار وسیع پخش کردم . (تقریبا به 3000 ایمیل) و دلیل دیگر این بود که بنده قصد نداشتم تا اوایل تیرماه مطلبی در وبلاگ قرار دهم اما به خاطر خبرها و وقایع پیش آمده مجبور شدم که خبرها را درج کنم .
    4) اما در رابطه با کاک حسن امینی : برادر عزیز و گرامی . بنده همان گونه که بارها گفته ام دوست ندارم در این گونه بحث ها شرکت کنم (چون کاک احمد توصیه کرده اند که در این گونه بحث ها که جنبه ی جدلی دارد شرکت نکنید) و بنده بنا به توصیه رهبر عزیزم از آن اکراه دارم . و همان گونه که بار ها هم گفته ام نمی خواهم تخم اختلاف را من بکارم . و همان گونه که بارها هم گفته ام نسبت به برادر دینی ام همیشه حسن ظن دارم و همان گونه که بارها نیز گفته ام کاک حسن امینی و کاک فرید روحانی و استاد نادیده ام کاک سعدی قریشی را از صمیم قلب دوست دارم و هیچ چیز ( تاکید می کنم هیچ چیز) امکان ندارم ذره ای از محبتم را نسبت به آنان بکاهد .
    فکر می کنم جواب ها قانع کننده بود
    بنده هم برای شما آرزوی سعادت و کامیابی دارم
    دوست و برادر همیشگی شما
    عمار
    ناجی کرد

  8. محمداحمد آوریل 25, 2008 در 12:41 ق.ظ. #

    برادرگرامی سلام علیکم.طاعات وعباداتتان مقبول درگاه حق خدا می داند ازصمیم قلب آرزوی سعادت برای شما دارم وقطعا نگران ازآینده شما.برادر گرامی مسایلی درموردآقای امینی است که خدا میداند نمیخواهم شماکه ازاودورهستید ومحب کاکه
    احمدو ازآن بی خبرید دچار مشکل شوید. آنان صراحتا (سند نوار در دست است)میگویند برای «پیشبرداهدافمان فعلا ازشخصیت کاکه احمد استفاده میکنیم»
    (نوارقبل از رمضان 86 درسقز)درمعاملات سیاسی همه نوع احتمال هست.
    اجرکم عندالله.

  9. محمداحمد ژوئیه 17, 2008 در 1:36 ق.ظ. #

    چرا بي جواب هستيد؟

  10. شیعه کوچولو : به برادر کاردوخ !!! سپتامبر 2, 2008 در 9:24 ق.ظ. #

    به گمان من . شما منظور آن فیلسوف و یا به قول خودتان ابر فیلسوف را نفهمیده اید !!!

    اگر منظور آن شخص . معتقد بودن کسی از افراد عادی بشر . به بی نقص بودن خود و کامل بودن افکارش است . این مطلبی درست است !!!

    ولی اگر کسی معتقد به نادرست بودن دین اسلام به عنوان یک عقیده است . کاملا» در اشتباه بوده و در جهل مطلق و یا عمدی آشکار بر علیه این راه است !

    زیرا . این راهی نیست که توسط فردی بنیان گذاری شده باشد که جهل آن فرد به مسائل آینده و گذر زمان . آن را از نظر حجیت بیندازد و نواقص آن را آشکار کند .
    مانند نظر کارل مارکس که پیشبینی قطعی برای انقلابات کارگری در تمام دنیا را نمود و البته پس از حدود هشتاد سال . تازه برخی از آن نمونه های قلابی انقلابهای کمونیستی ( مثل شوروی ) . با هزاران زحمت و رنج و تلاش و ……… از دام آن فرار کردند !!!

    وقتی عقیده ای طبق نظر خالق این جهان باشد ( هر چند گوینده آن رسول خدا است ) . این حالتی نیست که مطابقت با نظر آن فیلسوف کذایی که شما حتی اسمش را هم بیان نکرده اید داشته باشد !

    در این حالت ما می توانیم بگوئیم که این راه کامل بوده و صد در صد درست است و هیچگونه اشتباهی هم ندارد !!!

  11. شیعه کوچولو : معنی صحیح اختلاف در فهم دی سپتامبر 2, 2008 در 9:36 ق.ظ. #

    اگر این برادر ناجی کرد ما . زحمت می کشیدند و معنی اختلاف در فهم دین را از منظر اهل البیت علیهم السلام . می فهمیدند . دیگر چنان توجیهات آبکی ای را در جواب دیگر همفکران سنی خود نمی گفتند .

    زیرا در عین حالی که از معنی اصلی آن بدورند . سعی دارند که با آن نادانسته خود . دیگران را ارشاد هم بفرمایند !!!
    به قول شاعر : کوری عصاکش کور دیگر شده است !!!

    به هر صورت . ما که هر چه تلاش می کنیم که گفته شافعی به این مضمون که در ذم ابوحنیفه گفته است را هضم نموده و تبدیل به احسن کنیم . نمی توانیم !!!

    شافعی : شوم تر از ابوحنیفه در اسلام زاده نشده است !!!

    یعنی آیا . معنی حدیث رسول خدا ( صلی الله علیه و آله و سلم ) : اختلاف امتی رحمه . همین است ؟!

    قطعا» معنی آن . برای مردم دین دار عاقل . چنین نیست !!!

    به جهت قلت علمی ایشان و اصرار ما بر کتاب خوانی بیشتر و درک عمیق تر از دین . بهتر است که ایشان . این بار . قدری زحمت کشیده و معنی این حدیث شریف را از خانه اصلی آن که همانا : اهل بیت گرام آن بزرگوارند . بپرسند تا ضمن نجات از تفسیر به رای در مسائل . موجب گمراهی دیگران هم نشوند !!!

    امید درایم که انشا’ الله این مسئله اتفاق افتد !!!

  12. شیعه کوچولو : معنی صحیح اختلاف در فهم دی سپتامبر 2, 2008 در 9:38 ق.ظ. #

    اگر این برادر ناجی کرد ما . زحمت می کشیدند و معنی اختلاف در فهم دین را از منظر اهل البیت علیهم السلام . می فهمیدند . دیگر چنان توجیهات آبکی ای را در جواب دیگر همفکران سنی خود نمی گفتند .

    زیرا در عین حالی که از معنی اصلی آن بدورند . سعی دارند که با آن نادانسته خود . دیگران را ارشاد هم بفرمایند !!!
    به قول شاعر : کوری عصاکش کور دیگر شده است !!!

    به هر صورت . ما که هر چه تلاش می کنیم که گفته شافعی به این مضمون که در ذم ابوحنیفه گفته است را هضم نموده و تبدیل به احسن کنیم . نمی توانیم !!!

    شافعی : شوم تر از ابوحنیفه در اسلام زاده نشده است !!!

    یعنی آیا . معنی حدیث رسول خدا ( صلی الله علیه و آله و سلم ) : اختلاف امتی رحمه . همین است ؟!

    قطعا» معنی آن . برای مردم دین دار عاقل . چنین نیست !!!

    به جهت قلت علمی ایشان و اصرار ما بر کتاب خوانی بیشتر و درک عمیق تر از دین توسط این برادر . بهتر است که ایشان . این بار . قدری زحمت کشیده و معنی این حدیث شریف را از خانه اصلی آن که همانا : اهل بیت گرام آن بزرگوارند . بپرسند تا ضمن نجات از تفسیر به رای در مسائل . موجب گمراهی دیگران هم نشوند !!!

    امید داریم که انشا’ الله این مسئله اتفاق افتد !!!

پاسخی بگذارید

در پایین مشخصات خود را پر کنید یا برای ورود روی شمایل‌ها کلیک نمایید:

نشان‌وارهٔ وردپرس.کام

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری WordPress.com خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

تصویر توییتر

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Twitter خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس فیسبوک

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Facebook خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس گوگل+

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Google+ خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

درحال اتصال به %s

%d وب‌نوشت‌نویس این را دوست دارند: