مهدی موعود بالاخره کیست؟

4 دسامبر

عقیده مهدویت یکی از اصول عقاید تشیع می باشد

در این جا به هیچ وجه قصد توهین نداریم فقط این مطلب را بیان می کنیم که فرق شیعه در این که چه کسی مهدی است اختلاف عقیده دارند؟

راستی . این اختلاف عقیده ی فرق شیعه برای چیست؟

 

فرقه منتظر

امام غایب

1

سبائیه – ناؤسیه

حضرت علی کرم الله وجهه در ابر مخفی است

2

کیسانیه

محمد ابن الحنفیه در جبل رضود مخفی است

3

برخی از زیدیه

زید بن علی بن حسین رضی الله عنه غایب است

4

باقریه

محمد بن باقر رحمه الله علیه غایب است

5

ناؤسیه

جعفر صادق غایب است.

6

واقفیه – موسویه

موسی بن جعفر صادق غایب است

7

مبارکیه

اسماعیل بن جعفر غایب است

8

هاشمیه – حزمیه

عبدالله بن معاویه بن عبدالله بن جعفر بن ابیطالب غایب است

9

جارودیه

محمد بن عبدالله بن حسن بن حسین غایب است

10

قائلین امامت در نسل حضرت حسن محمد بن عبدالله بن حسن بن حسین

 نفس زکیه غایب است

11

افطحیه

عبدالله بن افطح غایب است

12

مغیریه

محمد بن علی و مغیره بن سعید عجلی غایب است

13

شیعه عسکریه

حسن عسکری غایب است

14

اثنا عشریه

محمد بن حسن العسکری مهدی قائم در غار سامرا مخفی است

اگر در جایی مطلبی اشتباه وارد شده به بنده تذکر دهید

Advertisements

بدون پاسخ to “مهدی موعود بالاخره کیست؟”

  1. محمد علی دسامبر 4, 2007 در 9:36 ب.ظ. #

    ناجی عزیز!
    خوشحالم که کتابهای خودتان را نادیده گرفتید و به کتب ما پرداختید و متوسل شدید. بهتر بود لااقل دلیل دروغ بودن آن کتابهایی که شرح دادم را می نوشتید. مثلا آن تعدا علمایی که اسم بردم در کتب خود بطور واضح چنین مساله ای را رد کرده اند..
    مساله بعدی هم اینکه شما نادیده گرفتید بنده نوشتم که این توهم تنها و تنها از طریق یک روایت به گوش آقای طبری رسیده است. واضح است که در برابر صدها و هزاران حدیث یک راوی ارزش چندانی ندارد. آنهم سیف بن عمر که در درستی و راستگویی او خود علمای شما هم او را قبول ندارند!
    مطلب بعدی هم اینکه بر فرض صحت ادعای شما و اینکه واقعا عبدالله سبایی وجود داشته است. پس اکنون شیعیان چرا نامی و یادی از او نمی کنند. چرا به جای او به خاندان و فرزندان رسول خدا احترام می گذارند. و چرا افتخار می کنند که به وصایای رسول اکرم در خصوص احترام و تمسک به اهل بیت عمل می کنند؟؟؟

  2. محمد علی دسامبر 4, 2007 در 9:40 ب.ظ. #

    در ضمن. کمی وجدان داشته باش.. اگر تو شیعه هستی و به این خرافات اعتقاد داری حرفی نیست ولی اگر ما شیعه هستیم اعتقاد نداریم که امام زمان ما در سوراخی مخفی شده است…
    درضمن بهتر است در وبلاگ خودتان تنها و تنها به عقاید خودتان بپردازید. وگرنه خرافات و مزخرفات را ما هم می توانیم پیدا کنیم. کاری که قبلا در پاسخ به وبلاگ اهل سنت جنوب انجام دادم و آنها متاسفانه همه را سانسور و حذف کردند….
    مثل عقاید و فتواهای مضحک وهابیون در خصوص همبستر شدن با محارم!!!!

  3. ناجی کرد به "محمد علی" دسامبر 4, 2007 در 10:33 ب.ظ. #

    بسم الله الرحمن الرحیم
    سلام علیکم و رحمه الله و برکاه
    برادر گرامی و عزیز آقای محمد علی
    همیشه گفته اند : دیوار حاشا بلند است
    به واقع که سخن نیکویی است
    برادر گرامی بنده کتاب های خود (منظور کتب اهل سنت) را نادیده نگرفته ام . بلکه می خواستم به شما بفهمانم که هم در کتب شیعه و هم در کتب سنی چنین فردی وجود دارد
    در ضمن تنها راوی وجود عبدالله بن سبا تنها طبری نیست
    همان گونه که قبلا گفتم راویان بسیار دیگری در رابطه با شخص عبدالله بن سبا سخن گفته اند
    در روایتی از اهل سنت که بخاری و ترمذی و ابوداوود آن را نقل کرده اند که ابن عباس راوی آن است . که حضرت علی گروهی از مرتدین از جمله همین عبدالله بن سبا را سوزاند
    (التاج الجامع للاصول فی احادیث الرسول ج3ص78)
    اگر بنده راویان اهل سنت را برای شما نقل کنم شما می فرمایید که کتب اهل سنت و راوی سنی مورد قبول نیست
    اکنون راویان شیعی و کتبشان که در رابطه با عبدالله بن سبا سخن رانده اند را برای شما می نویسم
    علاوه بر آن چند کتاب که خدمتتان عارض شدم :

    1) سید نعمه الله جزایری از علمای غالی شیعه در کتاب تاریخ شیعی روضه الصفا ج2ص292 به تفصیل در رابطه با عبدالله بن سبا سخن رانده است

    2) سعد قمی در کتابش با عنوان المقالات الفرق سعد بن عبدالله اشعری قمی ص21 چاپ تهران

    3) شیخ طوسی در رجال طوسی ص51 چاپ نجف

    4)شوشتری در قاموس الرجال ج5 ص463

    5) عباس قمی در تحفه الاحباب ص184

    6) خوانساری در روضات الجنات ص114 چاپ قم

    7) میرزا تقی خان در ناسخ التواریخ ج1 ص327

    8)میرخواند در روضه الصفا ج2ص292 چاپ ایران

    در مورد مطلب بعدی شما باید بگویم که طبیعی است که از آن نامی به میان نمی آید . چون لکه ی ننگی بر دامان آنان است . تصور کنید شخصی از گناهی که کرده شرم دارد . آیا این گناه را در معرض عموم قرار می دهد تا همگان بدانند
    استدلال ضعیفی کردید و حداقل از شما بعید بود

  4. ناجی کرد به "محمد علی" دسامبر 4, 2007 در 10:34 ب.ظ. #

    در رابطه با مطلب بعدی:
    بنده شیعه نیستم و به آن هم معتقد نیستم . بنده فقط نقل کرده ام و اگر اشتباه نقل کرده ام شما تصحیح کنید تا بنده نیز در وبلاگ آن را تصحیح کنم
    برادر گرامی منظور از آن پست این نیست که اثنی عشریه چه عقیده ای دارد
    و اتفاقا یکی از نکات مثبتی که بنده منتظر آن بودم که شما بیان کنید همین است
    برادر گرامی منظور از این پست آن است که شما بفهمید که یک نفر یک عقیده را پایه گذاری کرد . همه به آن عقیده ایمان دارند
    اما یک جای کار را آن کسی که این عقیده را بنا نهاد اشتباه کرده است
    نام کسی که غایب می شود را نگفت . البته طبیعی هم هست چون نمی دانست و یا اصلا یک دروغ بوده و دروغ هو دلیل و مدرک نمی خواهد
    همه ی شیعیان می دانستند که یک نفر غایب می شود
    اما این عقیده از کجا آمده است؟
    چه کسی به آن ها گفته است که شخصی هم چون عیسی غیبت می کند؟
    چرا هر فرقه از شیعه یک امام زمان دارد؟
    اگر یک چیز اصولی است پس چرا این همه تفرقه اساسی در آن نهفته است؟

    در رابطه با مطلب بعدی شما:
    بنده علاوه بر این که عقاید خود را مطرح می کنم به طرف خرافات هم هجوم می برم و از آن هراسی ندارم
    همان گونه که در وبلاگ هم هست مطلبی را در وبلاگ قرار داده ام کهعده ای از اهل سنت (البته اهل سنت که نیستند بلکه اهل تصوف اند که از اهل سنت جدا شده اند) به چه چیز هایی تبرک می کنند
    پس برادر گرامی هدف من مطرح کردن عقاید خود و هم چنین تهاجم به سوی خرافه است و لا غیر
    در ضمن من با فتوای علمای عربستان و … هیچ کاری ندارم . اگر از افرادی که آثارشان و یا نامشان را در وبلاگ قرار داده ام سوالی دارید بنده حاظرم پاسخ دهم با بقیه ی سلفیون بنده کاری ندارم
    دوستدار شما
    ناجی کرد

  5. یا صاحب الزمان (عج) سپتامبر 14, 2008 در 2:32 ق.ظ. #

    در رابطه با روده درازی این مردک مزدور باید گفت:که انگار هر وقت دلارهای سبز غربی ها بیشتر میشود صدای انکر الصوات تو هم بلند تر و بلند تر میشود.
    البته من به گفته این مردک روده دراز قصد توهین ندارم اما به نظر من فرقه ضاله تسنن که الحق شبیه معجونی است که هر کس رسیده چیزی بر آن افزوده است حق این ندارد تا در رابطه با حضرت صاحب الزمان (عج) این چنین سخن به دهان نجسش براند.
    شما دلایلی برای زوال عقل ابوبکر به علت پیری و خرفتی بیابید.
    دلایلی بر ضعف اعصاب و نقصان در کنترل حرکات عمر لعنه الله علیه
    و همچنین مشکل ترس و بی ارادگی عثمان
    بعد از آن اجازه خواهید یافت تا به دستبوسی من مشرف شوید.
    حالا با یک حساب سر انگشتی متوجه میشوی چند صد میلیارد سال بعد میتوانی در رابطه با منجی عالم بشریت حضرت صاحب الزمان (عج) پیگیر باشی.
    روده درازی نکن تا مبادا قطعه شعری را که در وصف دومی در ذهن دارم به زبان بیاورم.
    سرت را در آخور اربابان غربیت فرو ببر تا سطل غذایت را جلوی بقیه همپالگی هایت ننداخته اند و تا صبح گشنه بمانی.
    در طویله شما از تو روده کوتاه تر نبود که تو را جلو انداخته اند.؟؟؟
    عمر نا پاکتان را زیر علم سه تن از معلوم الحال ترین افراد صدر اسلام به لجن کشیدید.
    ننگک بر شما باد

  6. حسین اکتبر 1, 2008 در 3:46 ب.ظ. #

    خوب فکر کنید آیا می شود مکتبی که تقیه و متعه جز’ افتخارات آن است, برای جویندگان حق و راستی و پاکی قابل پیروی باشد؟! نمی خواهم جدال مذهبی کنم, ولی اگر هر کسی صادقانه و بدون خودفریبی در این مورد تحقیق و تغکر دقیق نماید, قطعا پاسخش منفی خواهد بود.
    ربنا اهدنا و وفقنا لما تحبه و ترضیه . آمین!

  7. حسین نوامبر 29, 2008 در 2:14 ب.ظ. #

    مطلبی را که در 10 مهر نوشته بودم, بار دیگر به طور خلاصه تکرار می کنم: آیا واقعا ممکن است مکتبی که تقیه و متعه جز’ افتخارات آن است, انسان را به طرف راستی و صداقت و نیز پاکی و پاکدامنی رهنمون شود؟!!

  8. مجید دسامبر 1, 2008 در 12:42 ب.ظ. #

    این همه شیعه راکه نامبرده اید بجز شیعه اثنا عشری در کجا ذندگی می کنند چرا به اسم کرد که اکثرشان شیعه اثنا عشری هستند به شیعه حمله کردی

  9. مجید دسامبر 1, 2008 در 12:49 ب.ظ. #

    این همه شیعه راکه نامبرده اید بجز شیعه اثنا عشری در کجا زندگی می کنند چرا به اسم کرد، که اکثرشان شیعه اثنا عشری هستند به شیعه حمله کردی؟

  10. محمدسعید دسامبر 1, 2008 در 1:32 ب.ظ. #

    1- متعه را عمر حرام کرد نه پیغمبر
    2- بنا به شهادت تاریخ علمای اهل تسنن وابسته به دربار بوده اند و آیه قرآن را در خصوص اولی الامر منکم را صاحبان قدرت دانسته اند نه افراد باتقوا از آنها به این سبب بود که خلفای بنی امیه معاویه و یزیدبن معاویه هم سر کار آمدند در این صورت با این روحانیون درباری چه نیازی به تقیه است.
    3- آیا متعه که پیغمبر آن را حلال می دانسته انسان را به طرف پاکدامنی رهنمون نمیشود؟ یا نوشیدن از شیر زن نامحرمان؟

  11. محمد دسامبر 2, 2008 در 11:48 ق.ظ. #

    در پاسخ سوال حسین درخصوص تقیه نظر ایشان را به این آیه ازقرآن جلب می کنم ( و قال رجل مومن من آل فرعون یکتم ایمانه —مردی از قوم فرعون گه ایمانش را مخفی و پنهان نگهداشته بود گفت ….) موضوع واما متعه هم در زمان پیامبر بوده اما علمای تسنن معتقدند که نسخ شده ولی شیعه ولی شیعه براین نظر است که نسخ نشده
    موضوع اصلی: من شیعه و تو برادر تسنن مشغول این مباحثیم ولی قریب دو میلیون
    مسلمان در محاصره صهیونیزم به حمابت آمریکا در نوار غزه از گرسنگی می میرند
    و ما متاسفاه بنحوی مشغول همدیگریم که حتی کلامی ازمظلومین فلسطین بمیان نمی آوریم ما شهدای فلسطین را گرامی می داریم

  12. محسن دسامبر 4, 2008 در 9:54 ب.ظ. #

    شمارا به خدا حداقل چند صفحه از نهج البلاغه را بخوانید تا بشما ثابت شود که عمر و ابوبکر ومعاویه کاخ نشین هیچ برتر ی به علی نداشته انذ

  13. فدایی حسین دسامبر 5, 2008 در 10:27 ب.ظ. #

    ناجی بیچاره مواظب باش شیطان غرقت کرده تو خود غرق شده ای میخواهی چه کسی را نجات بدهی صدای نفس از بالا نه ، که از پایین با آهنگ دیگری بگوش می رسد شیعه ،حسین (ع) را با معاویه و یزید شما هرگز عوض نخواهد ولو اینکه مجبو ربشویم شمشیر حسین را بدست بگیریم و عاشورای دیگری را بر پا کنیم که پیروان حسین آماده اند و شما سپاه یزید بن معاویه (خال المومنین تان !!!!) هم آماده باشید فرمایش پیامبر
    ( هرکه خواست مانند من زندگی کند و مانند من بمیرد ودر بهشتی که خدایم وعده ام کرده که آن بهشت جاودان است داخل گردد پس ولایت علی و فرزندانش را بپذیرد چرا که اینها هرگز شما را از در هدایت خارج نمی سازند وبه سوی گمراهی وارد نمی کنند)
    1-کنزل معال-جلد 11ص 611
    2-مجمع الزوائد هیثمی جلد9 ص108
    3-طبرانی در جامع الکبیر تاریخ ابن عساکر جلد 2 ص99
    4-مستدرک حاکم جلد3ص128
    ودر تفسیر طبری جلد 13ص 108 و تفسیر رازی جلد 5ص271 آمده است :
    رسول خدا فرمود :انا المنذر و علی الهادی و بک یا علی یهتدی المهتدون من بعدی
    من هشدار دهنده و اعلام خطر کننده ام و علی هدایت کننده است و پس از من به توسط تو ای علی هدایت خواهان هدایت می شوند.
    1- تفسیر طبری جلد 13ص 108
    2- تفسیر رازی جلد 5ص271
    3- تفسیر ابن کثیر جلد 2 ص502
    4- تفسیر شوکانی جلد 3 ص70
    5- تفسیر در المنثور سییوطی جلد 2 ص45
    6- نور الابصار ص71
    7- مستدرک حاکم جلد3ص129
    8- تفسیر ابن جوزی جلد 4 ص307

  14. ندای وجداب دسامبر 7, 2008 در 11:20 ق.ظ. #

    مهم نیست که در فصل چندم و صفحه چند کتاب مجلسی شیعه ویا در کتاب تاریخ طبری ویا سیوطی شما چه نوشته اند ویا در موقع نماز دست به سینه بگذارند یا با مهر نماز بخوانند، مهم این است که نتیجه و سرانجام رهبری ها را با ید با هم سنجید
    رهبران اهل تسنن و سرانجام رهبری :
    ابوبکر — عمر — عثمان— معاویه —– یزیدبن معاویه ( به شهادت رساندن نوه پیامبر تیر باران کودک شیر خوار حسین به اسارت گرفتن اهل بیت پیامبر ) آیا این کارها موجب افتخار شما هستند ؟؟؟؟
    اگر چنین است با ید به حال خودتان گریه کنید ساختن بقعه و بارگاه برای قبور ائمه واحترام به آنان شرک است اما تیرباران اهل بیت و نوادگان پیامبر افتخار؟؟؟
    شما را بخدا تا دیر نشده فکری به حال خودتان بکنید وضع خیلی خراب است
    حال ازنظر شما مشکل مسلمانان شده گریه شیعیان برمظلومیت آل پیامبر ولباس سیاه پوشیدن برای شهادت آنان ؟ پناه بر خدا لحظه ای هم فکرکنید
    خلاصه آنکه شیعه حسین را با معاویه و یزید شما محال است عوض کند

پاسخی بگذارید

در پایین مشخصات خود را پر کنید یا برای ورود روی شمایل‌ها کلیک نمایید:

نشان‌وارهٔ وردپرس.کام

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری WordPress.com خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

تصویر توییتر

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Twitter خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس فیسبوک

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Facebook خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس گوگل+

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Google+ خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

درحال اتصال به %s

%d وب‌نوشت‌نویس این را دوست دارند: